Men försvinn!

Dumma magsjuka som än inte lämnat Liam!
Spydde hela måndagen, som sen gick över till diareer som pågår ännu!

Förstå att igår kl 9 på morgonen hade han redan bajsat igenom fyra par byxor och minst 10 blöjor!
Räknade på kvällen att vi bytt minst 16 bajsblöjor och tvättat 8 par byxor!
Det bara rinner ur stackarn.
Sånna här gånger är jag jävligt glad att vi har både tvättmaskin och torktumlare!

Liam är pigg och glad iaf, och det är de viktigaste!
Självklart är han trött också men det är fullt normalt!
Idag på morgonen däremot har han blivit jätte ledsen direkt man satt ner han på golvet för att göra nånting.
Men efter en välling och några majskrokar så blev han lite gladare.
Men sen helt plötsligt började han att spy, o spydde upp nästitill allt jag fått i han idag!
Nu sover prinsen ❤
När ska detta vända?!
Ringde barnmottagningen idag för att höra om detta var normalt?
Och det va det, så länge han är pigg och inte blir uttorkad så(nånting jag redan visste). Fast har det inte gett efter innan måndag så skulle vi höra av oss igen!
Har det inte gett efter innan måndag så har jag nog hämnat på psyket :p
Då jag bli själv från imorgon morgon till måndag morgon då karln far till Sthlm på firma fest.
Men nog ska det gå bra!
Är nog jobbigast för lilleman som är sjuk, än för mig som får städa upp allt!



Valborg firades hemma och inne, bara vi ❤
Lagade lyx middag som bestod av Baconinlindad kycklingfilé som jag fyllt med vitlökscantadoue, hemmagjord klyftpotatis och pepparsås!
Hade tänkt att jag och gumman skulle promenera till majbrasan, men vädret gjorde att vi stannade hemma och bara mös istället ❤

På dagen städade jag hela huset, tvättade alla våra sängkläder, filtar och kuddfodral! Förädlar bli av med magsjukebacillerna!
Men det är ju bara att göra om när Liam blivit frisk.

Igår var ännu en hemmadag, men då var pappan i huset också hemma med oss :) lite vardagslyx med ledighet så här mitt i veckan.
Morgonen började då med att byta en massa bajsblöjor och skura upp bajs från golvet ett x antal gånger :p

När prinsen hade somnat så passade Aliia och pappa S på att baka negerbollar :)
Var nog Simons första gång, och Alicia var så duktig på att visa hur man skulle göra, och hon sa även bestämt att förkläde måste man ha när man bakar, så det var ju bara för Simon att ta på sig det :)
Ingen var stoltare än Alicia som fick pappa med pappa ❤
Hon tittade på mig och sa glatt - Pappor kan baka :)

Middagen igår blev Tacos, som avnjöts med mamma och Ray som kom hit och hälsade på :)
Efter middagen gick vi ut för att Simon o Ray skulle byta till sommardäck på mammas bil, så satte Liam i vagnen och där satt han mer än nöjt och kollade på när som höll på med bilen, o jag, Alicia o mamma fick över till grannen och kollade på deras söta valpar, och sedan försökte vi lära Alicia att cykla, som gick sådär!

Just nu sitter jag och gumman i soffan o tittar på teletubbies(?) och prinsen sover.
Morfar var nyss förbi med vätskeersättning, som tog slut igår kväll, tack!
Har gjort morotspure som jag ska försöka få i Liam så kanske det stoppas upp litegrann!

Nu ska jag mysa med min älskade dotter som nog är väldigt uttråkad och som tycker det är trist när lillebror är sjuk.
Jag är nog lika uttråkad!

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0