STOLT ❤

Kan inte annat än vara stolt över våran älskade tös som varit tutt-fri i 5 dygn :)
Trodde faktiskt att det skulle vara ett helvete och att hon kommer att suga på dessa tuttar tills hon flyttar hemifrån, men det har gått förvånansvärt bra!
Visst nog har hon frågar efter den, och gråtit efter den när hon varit övertrött och trotsig, men det har gått över väldigt fort!
Hon har faktiskt varit duktigt med allt vi "slutat"/"börjat" med, slutat med blöja, börjar sova i eget rum och nu slutat med tutte, ljuger inte om jag säger att det knappt varit något problem. ❤

I veckan har det hänt grejer här, min älskade morfar har varit här och arbetat, gjort vårat altanräcke så gott som klart, och jag o Simon har målat(grundat)det på kvällarna, så nu är det vindskyddet som är kvar att göra och måla det i rätta färgen :) och att klä in sidorna på altanen, tog slut virke idag när moffa var, så blir att åka o köpa mer imorgon :)
Altanen känns att vara mycket större nu, men är nog för att man kan utnyttja den på ett annat sätt.

I helgen har vi varit uppe i byn.
Lördagen for vi in till Pajala, då det var marknad där :) köpte inte allt för mycket, men nya skor till Alicia, nå fönster puts tjosan och en trashållare till mig och mormor :)
Barnen fick gå på tivoli, och för första gången åkte Alicia en massa karuseller, köpte henne ett häfte som hon åkte upp, och där hade hon och alla andra barn som var med oss kunnat stanna el dagen!

På kvällen for jag och Simon, o några andra in till Pajala på festligheter, var en toppen kväll, med trevligt folk :)
Inte för att man(jag) kände så överdrivet mycket folk, men några iaf :)
Simon däremot kände nog hälften som var där :p

Idag har vi faktiskt varit och gått på marknaden här i stan, just bara för att fördriva lite tid bara :p
Alicia fick sig ett par arbetsbyxor, så nu kan hon hjälpa pappa att arbeta här hemma säger hon :) ❤

Var förbi tandlund på eftermiddagen och nu ikväll när barnen somnade gick vi och målade lite till :)
Mitt stora hjärta har slocknat i min famn, efter en dag med hårt arbete, övertid och fullt ös här hemma ❤

Jag tänkte faktiskt göra desamma, för har varit så trött på morgnarna, har inte fått den timmars sömn som man är van att få då vi har gått och lagt oss så sent på kvällarna!

Justeja, våren lille prins håller på att få FYRA nya tänder, på en och samma gång stackarn! ❤
Så får se om han bli febrig eller så?

God natt med er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0