Pt pt mycke billi

Idag har Pt-online startat!
Så på morgonen var det bara att ställa sig på vågen och mäta hela kroppen och även fota sig själv i alla dess vinklar, för att inse hur tjock man egentligen är! Ingen rolig bekräftelse, MEN, förhoppningsvis är det roligare om 5 fredagar :)!

Den första veckan ska jag registrera allt jag stoppar i mig, i en kostdagbok på nätet, och allt ska mätas i vikt och mått!
Lite tjorvigt, men man lär sig nog :p

Igår var det kärlekens dag, då kan ska visa ge sina nära och kära lite extra kärlek ❤
Nog för att man ska göra det alla dagar om året, men lite kul där det finns en dag där man verkligen kan lyxa till det :)
När sessan kom hem från dagis gjorde vi hjärt-plättar till lunch :) Tyckte Alicia var lite tokigt, men roligt :p
Och när Simon kom hem från jobbet for vi alla fyra till Olerys för att äta mys middag ❤


Idag har vi haft en rolig dag, jag, barnen och Ema :)
For in till stan och åkte på årets isruschkana!
Oj va kul det var, och det tyckte även Alicia :) meeeja mamma, en gång till, en gång till, sa hon efter varje gång vi hade åkt :) och självklart tyckte jag, då jag tyckte det var minst lika roligt som hon :p

Svängde förbi kvantum på vägen hem för att snabbhandla lite, och äta varsinn varmkorv.

Väl hemma igen började jag med maten, Liam sprang i sin gåstol och Alicia hade fullt upp med att leka med Ema :)

Då Simon kom hem smakade vi i oss middagen som bestod av: Älgkött i pepparsås, pommes(fullkorns bulgur till mig) och en god sallad till :) MUMMA

Slängde ihop en lchf-kladdkaka med hallon frosting till efterätt som blev förjävla äcklig, så den slängde jag :p
Åt den för någon dag, då jag var på blingo kväll hos en kompis, och den var så himla god! Men min vart långtifrån god! Mådde illa länge efter! Blä

Tandlund's kom över en sväng och sa hej, surrade och barnen busade, minst sagt :p

Nu på kvällen har vi inte gjort så mycket, tagit det lugnt och umgåtts ❤
Jag och Ema har pratat barndoms minnen och fått oss ett gott skratt :p
Älskar att umgås med denna underbara och härliga tjej ❤
Tänk att vi varit kompisar i 22 år!!

Konstigt nog är jag inte trött! Höll på att somna där kring 21, men nu känns sömnen långt bort!
Kanske ska passa på att läsa, som jag inte gjort på flera veckor! Har inte kommit långt i 3e boken av nyanser..

God natt på er, imorgon är det en ny dag men nya äventyr!

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0