Långt!

Oj, är ett tag sedan jag skrev!
Men periodvis har jag ingen inspiration till att skriva, speciellt när det gått några dagar, för så vet jag oftast inte hur jag ska börja och då känns det bara jobbigt!

Såå, vad har hänt sen sist?

Helgen hade vi sovgäster, svärmor och svärfar var här över helgen :)
Vi gjorde inge speciellt faktiskt, var på stan och var hemma och umgicks!

Veckan har som vanligt bara sprungit iväg!
I måndags var vi på bvc, Liam hade 10 månaders kontroll!
Liten börjar bli stor, han vägde 11.375 kg och 75 cm lång ❤ Och idag blir han ju 10 månader, vårat charmtroll!

När vi hade varit där for vi till mormor och morfar, var där en liten stund, sen for vi alla in till stan för att fika :)
Hämtade upp Ema på vägen hem, åt middag, och sedan färgade vi mitt barr, och efter det for vi och bättrade på våran sk. solbränna :)

I tisdags var vi i Piteå, jag, barnen, mamma, Ray, mormor och morfar.
Träffade upp moster som kommit och hälsat på :)
Så vi käkade lunch och gick på några affärer.
Fick mig ett par dr denim jeans av älskade mormor ❤ TAAACK!!
Hade jäkligt otur med vädret, kallt, blåsigt och små duggade, så vi var inte så länge på stan!

Igår hade jag inget planerat när jag slog upp ögonen, drabbades av en lätt panik(jag har oftast något planerat), om det så är en hemma dag, så har jag nånting planerat!
Men förde gumman till dagis, sen för jag och Liam hem och bara tog det lugnt!
Tills Liam somnade, då rev jag ut heeela min garderob och började att rensa!
Min kära mormor ringde och fråga om hon fick komma och hjälpa mig, haha, och självklart fick hon det!
Hon gillar att göra sådana saker av någon konstig anledning? Allt som har med städning att göra gillar hon!

Det blev 2 sopsäckar med kläder som rensades ut ur garderoben!
Behöver jag ens säga att det ser tomt ut?
Men nu är det iaf ordning och reda, och bara kläder jag använder!
Fast det skulle ju inte skada att vinna lite pengar för att kunna fylla på med lite nytt :)

Idag får jag och Liam till Elin efter vi hade lämnat Alicia på dagis!
Tog en promenad till Isabelles dagis där vi lämnade av henne, och fortsatte sedan promenad till Willys för att handla lite, och sedan tillbaka hem till Elin, vi fick nog ihop en dryga 5km :)
Väl hemma hos Elin surrade vi på i vanlig ordning, tog mig knappt därifrån, hade så himla mycket att prata om, var ett tag sen vi setts!

Idag har vi haft middags gäster, mamma, Ray och Oscar har varit här och ätit :)
Gjorde palt till middag, som Kaj för första gången total misslyckades med, dom blev som gelé klumpar, eller som degklumpar rättare sagt, hade alldelens för lite mjöl i dom!
Jaja, man kan ju inte alltid lyckas(försöker se det positivt).
Räddade det med att steka palten, så då blev den ärbar iaf!

Efter middagen for vi till Oscars skola för att se 9ornas konsert! Något alla nior måste ställa upp på, var även så då jag gick där!
När det var Osvars gängs tur så ballade 2 ur, så Oscar fick sjunga solo, och jaa, han sket i vilket och bjöd verkligen på sig själv :)! Kan man bli mer stolt som stora syster? LOVE YOU!

Måste ju även berätta att igår natt sov Alicia i sitt rum för första gången, våran stora tjej ❤
Hon hade svårt att komma till ro först, klev upp och lekte av och till, men det är klart och förståelig, med ett rum fyllt av leksaker :)
Men la mig med henne i sängen och läste en bok, släckte sedan lampan och så tog det inte många minuter innan hon somnade, och även jag! Haha i en 1.20 säng och 70 bred! Låg som en ostkrok!
Hon kom till våran säng just efter 5 imorse, men Sigge under armen och tutten i munnen, hon såg så himla söt ut ❤
Ikväll har hon somnat helt själv, med tv dock! :)
Tog inte många minuter, men då var hon vääääligt trött!
Får se när, eller om hon kommer till oss inatt :) men det gör då ingenting, för det är såå mysigt ❤

Med detta långa inlägg säger jag god natt!

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0