Jul Jul

Nu är det jul här i vårt hus, tralalalala..
Då vet ni vad vi har underhållit oss med idag! HEELA dagen!
Ett stort tack till mina svärföräldrar som hjälpt till, svärmor har putsat alla fönster och storstädat toan, svärfar har underhållit barnen medans och familjen Tandlund´s fixade middag! Ni är guldvärda!
Som sagt, nu är det juligt och mysigt här hemma, bara julgranen som fattas, men det klär vi då vi kommer hem från semestern! Eller njaa, det som verkligen saknas för att julstämmningen ska komma är ju SNÖN!
 
Dagen började faktiskt med en solning, men ellie. Riktigt skönt, sista solningen innan resan.
Nu behöver jag inte skämmas när jag kommer dit ;) Nu ser jag mer ut som en pepparkaka än tomtegröt!
Synd bara att jag inte hann gå ner mer i vikt och gå ihop mig! Men 3kg är ju inte fy skam, och 4cm i midjan, och då har jag faktiskt fuskat på helgerna!
 
Varit och handlat det sista inför resan ikväll, bl.a blöjor och ersättningen till Liam. eftersom att blöjerna är dubbelt så dyra där, och ersättning finns inte!
Så har bunkrat upp, hoppas hoppas det räcker!
 
Har hållt på att småpacka nu på kvällen, så att jag inte springer runt som en yrhöna imorgon och på måndag!
Svårt att veta hur mycket kläder man ska ha med sig, fast jag har ju nte så mycket jag kan ha, så för mig är det inte så svårt..
Men eftersom vi bor hos pappa så finns det ju tävttmaskin, och det är ju bra! Med tanke på våran lilla spy pojke :p
Han lär nog ha mest kläder med sig, eftersom det går några ombyten per dag!
 
Nervositet blir bara värre och värre!
Tänker även på att jag måste försöka hålla tårarna tillbaka när vi vinkar av Simon, så inte Alicia blir orolig. Men det är nog lättare sagt än gjort!! Fy fan vad jag kommer sakna min andra hälft! Usch blir tårögd bara jag tänker på att jag ska vara utan han i 2 hela veckor!
Fast värre för honom, han blir ju utan både mig och barnen..
 
Imorgon kommer det att vara fullt hus här hemma.
Vi har bjudit familjen tandlund, Simons föräldrar, mamma, ray, oscar, tonni och morfar på mat, så vi blir 11st vuxna och 4 barn :) Men det finns inge bättre än när hela familjen är samlad ♥
Middagen blir älgkött i pepparsås med potatisgratäng, och lax i ugn :)
 
Nu ska jag gå och mysa med min andra hälft och sedan ska vi gå o göra samma som våra älskade barn, sova ♥
Fast ska nog läsa några sidor i boken jag läser, Femtio nyanser av honom.
Vilken bra bok! Man tänker hela tiden "En sida till. bara en till", det går inte att sluta! Och då ska ni veta att jag hatar att läsa böcker!
 
Näe gott folk, sov gott!
 
/N
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0