Målning av huset.

Dag 1. (onsdag)

Kanon väder! Mormor o morfar kom ut för att hjälpa oss.
Höll på från kl 10 till efter 15 nångång.. Hann med ganska så mycket faktiaskt!
På baksidan fick man stå i linne o måla, och ändå var de varmt, hade 33 grader(i solen) på baksidan, o vindstilla!

Gick in för att slänga ihop en korvsoppa som vi bjöd på, ellie o barnen kom också över o åt med oss :)

S gick ut o fortsatte att måla efter maten och dom andra gick hem.
Jag o Alicia var bara inne o tog det lugnt..
På kvällen så for vi o storhandla, fyllde kylen till våra slavarbetare som skulle komma dagen efter :)

Dag 2. (torsdag)

Svärmor, svärfar o jens kom kring 11, TYVÄRR så regnade de! Så på hela dagen blev det inge målning..
Så då passade jag, simon, mamma, jens o alicia på att fara till mormor o morfar för att fira morfar som fyllde år dagen före :)
Middagen fick miss mac stå för att göra.
På kvällen tog vi det alla lugna puckar, för att ladda upp inför morgondagen(trodde vi)

Dag 3. (fredag)

ÅTERIGEN regn! Jävla skit väder....
Aja vi försökte se de positivt o for o rastade våra börsar på storheden istället ;p
Jag, alicia, mamma, mormor, svärmor, ellie, niko, elin o isabelle, vi var ett stor gäng som gjorde storheden osäker :p
Var mest ute efter en skaljacka till alicia som funnits på kapphal på rea, men som vanligt är man ute försent, så den fanns inte kvar i hennes storlek!
Efter att ha sprungit runt på storheden satte vi oss på coop för att fika :)
Även denna kväll tog vi det lugnt, kollade let´s dance och passade på att ladda upp oss för morgon dagen.

Dag 4. (lördag)

SOOOOOOOL!!
Äntligen var vädret på våran sida..
Så vi klev upp 05.00, var ute o drog första pensel draget kl 05.25 :p Haha.. Det var jag, simon, svärmor, svärfar, jens o matti som var morgon pigga o målade så tidigt.
Jens kom hem 05.10, han hade varit fyllechaffis, så han sov ingenting..
Denna dag höll vi på till 21.30! Kan säga att vi alla var mör i kroppen o seg i huvudet! Men många var vi som målade, säkert 13 st.. 
Var toastmaster i mellanåt, serverade mina "slavar" kaffe, fika, godis o mat :) Lite energi med andra ord!

Behöver jag ens säga att jag somnade som en STOCK på en millisekund den kvällen, tror vi gick o la oss kring 24.. Hade kramp i fingrarna och ont i heeeela kroppen..

Våra älskade barn var också ute hela dagen, alicia gick ut kl 9, o gick inte just efter 19 nångång, Hon till och med sov o åt ute :p O INGE gnäll o bråk från nån av barnen! Dom var så jäkla duktiga!

Dag 5. (söndag)

Söndag= Vilodag?
NEJ NEJ inte i detta arbetsläger..
Simon o hans föräldrar gick ut kl 8 o började måla, själv stannade jag kvar i sängen, just för att jag visste att det inte var någon ide att gå ut o måla eftersom jag visste att alicia när som helst skulle vakna.. 
Hon vakna precis innan 9.. 
Klev upp, åt frukost o tog på oss utekläder, hann måla nån planka o sen kom det förbaskade regnet IGEN! 
Så det var bara att avbryta målningen.. 
Alla vi gick in till ellie för att fika..
Sen gick vi hem till oss för att börja med middagen, o dom kom öven Elin o Isabelle för att hälsa på :)

Middagen blev älgskav i pitabröd med en massa goda tillbehehör :) Riktigt gott! O till efterätt blev det glass med bär.
När alla for hem så blev det tysat o tomt här i huset.
Men det njöt vi av o satte oss i soffan o tog det lugnt!
Lekte en stund med alicia i hennes rum innan det var dags för henne att gå o sova, känns som att man nästan försummat henne dom dagar vi har målat, men hon har haft lika kul för det :p
När sessan hade somnat passade vi på att duscha, sen kröp vi ner i soffan o kollade film, Hamilton. Såg inte många minuter så somnade jag mot min andra hälft.


MÅNDAG

Vädret är på våran sida idag, härligt!!

Nu sitter jag här i mina målar kläder o ska strax bege mig ut för att dra några penseldrag innan det är dags att fara till barnmorskan!
Sen hem igen för att måla(såklart).
Mormor, mamma, morfar o ray skulle också komma ut för att hälpa till!
Våran prinsessa är på dagis o leker av sig :)


STOR tack till ALLA som varit här o hjälpt till på alla de sätt! Ni är guldvärda.
Inga nämnda inga glömda..


Ha en bra dag!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0