the weekend

Helgen har vi spenderat uppe i byn, och kom hem idag på eftermiddagen.
Borta bra men hemma bäst :)
 
Kom dit på fredag eftermiddagen, fick oss middag direkt vi kom dit :)
Efter maten bjöds det på tårta och Simon & Ellie fick öppna paket(dagen innan), o sen satt vi bara o umgicks..
På kvällen gick jag, ellie o svärmor på en kvälls promenadm riktigt härligt väder att gå i!
 
Lördagen spenderade vi ute i deras jaktstuga, där vi bar/stapla ved i flera timmar o barnen hjälpte så glatt till :)
Tänkte flr mig själv då jag såg den stora vedhögen-"Aldrig i helvete att jag rör veden, kan finnas tusentals spnidlar där"!
Fast jag skärpte till mig o började hjälpa till, tog inte mer än någon minut så ser jag en stor äckling snabb spindel och jag började ju så klart tok skrika o springa runt i panik, gråten var nära!
Men jag tog mig i kragen o fortsatte, tittade noga på varenda ved jag tog o fick för mig att jag såg något som kröp, men efter det gått en timma eller så, så tänkte jag inte mer på det o bar flera st åt gången mot kroppen :p Känner mig rätt så stolt över mig själv :)
 
När vi var klar med svalandet där ute så for vi hem.
Kom hem till middag på bordet, ellie o niko for hem lite tidigare för att göra iordning middagen, o sjukt gott var det! Efter middagen bjöds det på tårta igen, eftersom det var Simon & Ellies födelsedag :)
Deras mommo, moffa, kusin och moster med fam kom dit för att fira dessa gamlingar ;) (Så klart tog vi oss alla en dusch innan fikat)
 
Och söndagen var en väldigt lugn dag :) Vaknade med en j*vla träningsverk på baksida lår! Otränad eller vad? :p
Resten av söndagen tog vi det också lugnt, ellie m familj for hem efter middagen o vi satte oss i soffan o kollade film ..
 
Idag har vi faktiskt varit ute på fm, varm o kvavt men ingen sol..
Alicia var överlycklig över att vara ute, jälpte fammo o vattna blommorna, sparkade boll(hon säger att hon spelar lulehockey) oså gunga hon :)
 
 
Jo förresten, Liam har börjat sova bra på nätterna igen :)!!
Var nog bara brösten som höll på att "ställa in" sig..
För nu äter han kring 00-01 o sover till 06.30 oså fortsätter han sova 2-3 timmar till :) Hann aldrig testa ersättningen, o tänker inte ge det heller nu när han är nöjd :)
 
Näe nu ska vi gå o sova.. Minstingen sover redan, men lät vakna när ja ska byta blöja o äta en sista gång, prinsessan ligger i våran säng o tittar pippi, så vi ska krypa ner med henne o mysa
 
God natt
/N
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0