Bus, bad och lek ♥

Haha måste börja med att berätta en rolig sak..
Simon står o klipper naglarna, så kommer Alicia o säger "Jag också pippa, jag också pippa"
Det hon alltså menade var ju "jag också klippa", men blev lite fel :p


Den lediga fredagen blev en fullspäckad dag!

Först morgonmys med familjen, och även momma som sov över :)
Efter frukosten så tog jag tag i städningen, blev att storstäda! Nästan att man hade kunnat äta direkt från golvet då jag var klar, o det luktade klorin i hela huset :p

Medans jag städade så bakade momma en banankaka och Alicia sov :)
O karl i huset for på arbetsintervju innan det var dags att arbeta!

När huset bläkte o var skinande rent så gjorde vi oss i ordning för att fara på skokanonen o växtriket.
På skokanonen fick Alicia sig 2 par nyua skor av momma :) Riktigt fina!
Efter det for vi hem till mommo för att vänta ut tiden tills det var dags att hämta mommo/mamma från jobbet :)

Kvällen spenderades här hemma med min älskade mamma ♥ 
Gjorde egen pizza och pizza sallad som vi avnjöt framför Let´s dance. 
Var meningen att vi skulle ha en mor-dotter-barnbarn kväll, men alicia somnade i bilen innan 18 o fortsatte att sova, hela natten :p 
Hade det jätte mysigt, MÅSTE vi göra oftare!!


Även denna dag har varit fullspäckad. 
Börjat dagen med att slava på KG(kommungolvet) till 11, och när det var gjort for jag hem, packade badväskorna o familjen in i bilen för att fara o bada :) 
Där har det busats o lekt för fulla muggar :) ♥

Mellan landade hos mamma, där min älskade bror också var, så länge sen man såg han! Inte ofta man ses nu flr tiden :( O även där fick alicia busa av sig. 

När vi kom hem så satte jag igång med maten direkt, blev hemmagjord pizza idag igen, eftersom Simon inte kunde vara med att avnjuta den igår :p 
Tur att det är viktväktar pizza, slipper man ha dåligt samvete att man ätit det 2 dagar i rad! 

Lekt o busat för fullt ikväll, och tittat på tv. 
Helt plötsligt så somnar alicia på soffan, tog mindre än 1 sekund! Inte så konstigt, vaknat tidigt, inte vilat nå på hela dagen oså bad på det hela! 


 

Imorgon blir det en HEMMA dag, ska ta det lugnt hela hela dagen!
Skulle egentligen jobba, men rikngde o sjukskrev mig. Kan inte plåga mig själv all för mycket, har haft ont hela dagen, och värst nu ikväll . SÅ u bestämde jag mig för att INTE få dåligt samvete över att inte kunna fara o jobba.. För vem är det jag försöker bevisa för att jag "orkar" jobba? När jag egentligen inte behöver eftersom graviditetspenningen gått igenom?! Bara jag själv som lider ju ..
Men som jag sagt, ena dagen går det skit bra o då känner jag mig "dålig" som tänker att jag ska sluta jobba, o dagarna det gör ont(som är fler än dom dagar det inte gör ont) tänker jag- Hur jävla dum är jag som fortsätter jobba??
Äsch .... Blir bara irriterad på mig själv ..

Tack och god natt!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0