Överkörd-Grunden-Förbannad

När jag vakna i morse kändes det som om jag blivit påkörd av en lastbil!
Tok förskyld var jag.
Huvudet höll på att sprängas i bitar, o då ska vi inte tala om smärtan i nacken kunde knappt lyfta upp huvudet.. O andas genom nästan var inte ens att tänka på, för där var det stock!
En sån gång önskar man att mannen i huset var hemma så man fick försöka sova bort det. Men icket, det var bara att kliva upp kl 8 o se glad ut.
Som TUR är så blev alicia trött där efter 11, så då gick vi o la oss i sängen o sov i över en timma.

Kände mig som en ny människa efter vilan, allt var borta förutom snoret o nysningarna!
Nu mot kvällen har nacken börja ta ont igen, hade behövt mig en massage!
O på tal om massge så har jag fortfarande inte fått tag på hon som har bodutech(har presentkort där),
Så imorgon ringer jag till konsumentvägledaren o frågar om dom gått i KK! Tror faktiskt att dom gjort det...

Min käre lillebror o hans kompis kom när ja o snuttan hade vaknat..
Bjöd dom på tårta o kladdkaka som blev kvar från kalaset :)

När dom gick så trotsade jag o Alicia vädret , tog på henne galon kläderna o gick ut för att få friskluft, känns som att vi varit inne i en veckas tid nu, så det var riktigt skönt att få komma ut!
Gick till mommos gård o gungade o åkte rutschkana :) Stavas det så? Såg mysko ut ..


När vi tyckte att vi fått nog med friskluft så gick vi hem för att göra iordning middag, som mommo o moffa också skulle få njuta av :)
På menyn idag var det, Tjälknöl men klygtpotatis o egengjord champinjonsås :) Behöver jag ens säga att det var himelskt gott?
Faktiskt första gången jag gjort tjälknöl, var hur enkelt som helst att göra, fast de tar 17 timmar att göra den, så det är ju ingen man kan komma på att man vill äta 3 timmar innan middagdax :p
Men som sagt, sjuuuukt gott! Kommer att göras om!
O man kan ju tydligen ha det som pålägg också :)


Vill ni ha recept så säg till ;)


Efter middagen for vi alla ut till Ritvik, för att kolla hur det blev när dom stoppat dit grunden.
Ser jätte stort ut :) Kommer bli skit bra tror jag! Först såg det ut som att vi skulle gå en jätte lite gräsplätt över, men jag tror faktiskt att den blir lagomt stor.
Nu är det verkligen nära :) Tiden har verkligen sprungit iväg.
12 dagar kvar tills huset kommer!!

Nånting som måste göras är att inhandla ett par gummistövlar, svängde förb ÖB innan vi for ut till tomten, men dom hade inte fått in deras nya ännu.. För det är som en geggamojja där borta!
O så mycket som det regnar dag in o dag ut kommer dom bli väl använda, för det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, eller hur?
Måste köpa ett par arbetsbyvor också, hade helst vela ha dom rosa, skit snygga :) Men får se om ja tycker det är värt att lägga ut så mycket pengar på just ett par rosa, men dom är grymt snygga ;) Det är jag väl värd va? Ääälskling ;)



Ikväll har vi titta på hockey, eller njaaa, bilden försvann efter första perioden, trodde det var våran box som gått sönder. Så jag har svurit o försökt allt, vart skit förbannad... Tänkte kasta ut skiten genom fönstret. Men när jag stod o tvätta av mig sminken så dök en bild på antennen fram framför mig, o jag bad till gus att det var den som hade farit ut, o YES det var det :)! Så jag har gått o muttrat o varit förbannad heelt i onödan, men nu vet jag ju det till nästa gång :)
Fick se slutet av 3e perioden också, o tyvärr så förlorade Luleå :( Men vi fick iaf 1 poäng. Bättre lycka nästa gång!


Näe god natt hörrni!
Ska mysa ner mig breved min älskade dotter, som jag älskar mest i hela världen ♥



God natt!
/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0