Jouren - GI Dag 8

Igår så hade ja fullt upp men min sjuka lilla tjej på morgonen .. Stackarn hade 39.7 graders feber när hon vaknade , o den ville inte gå ner på hela dagen !
Men emellan åt så var hon pigg , som när vi satt o titta på moraträsk dvd:n så började hon o dansa :)


Mamma kom på dagen , så lagade middag o åt tillsammans.. Hade fin besök av Hanna o goungen Linn också :) Simon hann inte mer än komma genom dörren knappt så skulle ja iväg o jobba .. Egentligen hade jag ingen lust alls att jobba när Alicia var så sjuk , men jag jobbade bara 5 minuter bort så det kändes ju tryggt iaf ..

När ja kom hem från jobbet så berätta simon  att han fått sitta i soffan med henne sen jag for till jobbet , men han hade fått i henne en välling , lite vatten o en efterrätt , hon hade varit jätte ledsen av o till , direkt han rörde sig så började hon o gråta , säkert hade hon ont i hela kroppen eftersom hon hade 40.2 i feber , så då ringde jag jouren o dom tyckte vi skulle komma in .. Så där var vi från 21.30 till 00.30 - o dom kom fram till att det var en vanligt förkylning , och att hon verkar ha att de sätter sig på luftvägarna när hon bli förkyld .. Fick utskriver molipect som hon ska ta 3xdag (slemlösande o luftrörsvidgande)..'
När vi kom hem så gav ja henne medicinen , o hon började o kaskadspy . Så hon är nog en sån som inte klarar av att äta flytande medicin , exakt som sin mamma , sen jag var liten ..
Men imorse gick det mycket bättre att få i henne de , hon fick då behålla de också ..


Nu så sover hon , har fortfarande hög feber .. Hes , slemhosta o snorig . Tycker så synd om henne :( Hon kan knappt gråta för att hon är så slemmig , hes o snorig !
Som tur är så är hon jätte duktig på att dricka , fått i henne rätt så mycket vatten idag ..


Sitter o kollar på Varning för barn på playtv , så sitter o skrattar för mig själv .. Tänkte så igång en unge i minuten strax , så då fäller jag tårar istället:p
Har faktiskt hunnit plocka undan här hemma o dammsugit också .
Har kvar att vika tvätt o tvätta nån maskin , men det hinner jag med sen :p
Kl halv 3 så ska ja fara iväg med Ängla till veterinären , hon har så problem med sitt öra :( ..



GI - Dag 8

Frukost :

Fil med rivet äpple , smörgås o ett kokt ägg

Lunch :

Ingenting

Middag :

Bacongratäng

Utvärdering :

Lyckan blev total än en gång när jag ställde mig på vågen igår ! - 2,6 kg , på 8 dagar :D!! Plus att jag gått ihop hela 5 cm i midjan :) Så nu börjar jag närma mig målvikten , bara nått kg kvar . MEN jag måste börja göra situps o plankan för att daller magen ska bli fast !! För annars spelar det ju ingen roll att jag går ner i vikt , för då kan jag ju ändå inte ha nå byxor för att halva magen hänger över ! Så det MÅSTE jag ta tag i ! Men det är ju så jävla trisst :p ..


/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0