Ögonsten ♥

Min ögonsten




Fan va det är härligt det är med sommar , jag önskar sommaren vore länge ! Om 1 vecka får Simon semster , o då ska vi njuta hela familjen av att bara vara lediga tillsammans . Först firas det med Alicias 1års dag :) Sen ska vi göra små utflykter , fara på olika stränder , kanske fara nånstans med husvagnen över en helg oså troligtvis åka till sthlm :) Första sommaren o kanske sista på länge vi får vara lediga tillsammans ! ♥


Idag tjöt kl 08.00 , hade kunnat sova i npgra timmar till , o det hade både Simon o Alicia också kunnat göra !
Gårdagen spenderade vi på storsand hela dagen med det härliga tjej gänget på 15 pers :) Hur trevligt o härligt som helst ! Alla hade med sig lite mat , så vi käka sallad , ägg , smörre , plättar o lite sånt gottiligottgott :)
Köpte ett sandset till Alicia innan vi åkte dit , som hon hade så roligt med i sanden :) Fast nocoline var nog den som hade mst kul med det , satt o gjorde nån borg :p

Vattnet var hur skönt som helst , så jag o nicoline låg i ett bra tag ! Härligt när man kan bada o vara i för en gångskull utan att behöva domna bort i hela kroppen :p ..

Kvällen spenderades hos mor med trevligt folk, blev bjuden på laxpaket , himla smarrigt !
Blev en massa surr o skratt , o kvällen avslutades med en kubbmatch , o så klart så vann "ungdommarna" mor gamlingarna ;) Vi var bäst helt enkelt :p
Alicia hade fullt upp med att charma alla som var där !

Hahaha hände en kul grej !
Alicia stod mot en stol , så trillade hon baklänges o satte soig rakt i hundarnas vattenskål , full med vatten ! O nästintill fastnade med rumpen ! Stackarn fick ju en chock o började att tok skrika :p Men fort gick det övet när ja tog upp henne o böt till torra kläder :p
En sån gång skulle man ha fått det på film !

Blev en sen kväll igår , vi var i säng kanske 1 eller nått sånt , så därför var vi helt slut på morgonen när klockan ringde !
Varför vi ställt klockan var för att vi hade möte på banken kl 10 i norrfjärden ..
Så idag har vi blivit med tomt :) Nu är den köpt ! Så nu jäklar börja de hända grejer , snart är vi husägare :)!!

När vi varit där så for simon till rutvik för att möta upp nogån traktor som skulle göra nånting på våran tomt ..
O jag o alicia for hem , gav henne lunch , böt om till strandkläder o gick ner till stranden :)
Där var mamma , lotta , monika , helene , johanna , elin , amanda o caterina :) Massa folk o alltid lika trevligt !

Nu är vi hemma , jag o alicia har duschat o nu sover snuttan , hon var riktigt tött , så trött att hon somnade vid matbordet medans jag gav henne middag !
Gav henne en sked , tittade snabbt bort på datorn o när jag skulle ge nästa sked så sov hon :)
Söt prinsessan min ♥



O jag sitter o äter resterna från i förrgår , pastan med tonisk , orkar inte stå o laga någon mat när det är så här varmt o när man varit på stranden hela dagarna !
Tänkte snabb dammtorka o dammsuga o sen sätta mig skönt i soffan , glo tv o snoka runt här på internet !


Imorgon bär det av till Korpis , ska på pajala marknad :)
Tyvärr stannar Simon hemma , han ska jobba extra på lördag , ett monster pass 17-06 !
Så det blir jag , alicia o mommo som far upp , sover över en natt o far hem på Lördag eftermiddag :)
Kul det ska bli o se lilla Sigge , svärföräldrarnas nya hundvalp :)


Tjosvejs !


/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0