1års kontroll :)

Idag har vi varit på 1 årskontrollen , och hon gick igenom besiktningen UA :)
Oså fick hon 1års vaccinet , o så klart så gjorde det aj aj i benen , så hon blev jätte ledsen i nån sekund , sen gick det övet när hon fick tutten i munnen o fick hålla om mig :) Tänk va en tutte kan göra ibland :p ..
Hon vägde 10.585 g o var 77 cm lång :) Stor tjejen min ! Tänk för ett års sedan var hon bara 51 lång o vägde 3660 , min guldklimp ♥


Efter bvc for vi snabbt till kvantum o handla färskt nybakt bröd som vi gjorde mackor av o tog med oss ner till stranden :) Köpte parmaskinka också som jag hade på , blev sugen på en "spansk" strand macka .. Men givetvis så TAPPADE jag ena halvan i sanden så den gick ju inte att äta , min dyra jävla smörgås .. Nåja , fick då äta ena halvan iaf :p .
Har legat på stranden hela dagen nästan , alicia , jag , mamma , malin o helene :)
Började blåsa så då packade vi ihop våra grejer o gick upp på gården o la oss på gräsmattan , mycket skönare ! Nästintill vindstilla , o framförallt slippa all sand som man får överallt då man har barn :p I munnen , i nästan i håret jaaaa you name it :p 


Middagen idag blev tacos , rester från igår men inte är jag leden över det , tacos som är så gott :) 
Efter maten så duschade vi o inte långt efter de så somnade prinsessan , hon var lite loj , säkert efter vaccinet .. Har varit så med alla 3 , hon blir loj mot kvällen .. Hon har varit jätte mammig nu när vi kom hem , bara velat vara i famnen , men inte klagar jag , har varit huuur mysigt som helst att gosa med min gullunge ♥

Passat på att städa medans hon sover , dammtorkat , tvättat , vikt tvätt o dammsugit , så nu är det relativt fint här hemma :)


Från de ena till det andra .. Kan bli jävligt irriterad-förbannad-less på vissa saker ..
Jag är sån som person , kan bli lätt irriterad på små saker , så hakar jag upp mig på det o känner irritationen i hela kroppen , o det kan vara sånna saker som andra kan tycka är en bagatell , men ibland kan de gå över lika fort ..
O nått som kan göra mig riktigt förbannad är när man bestämt nått o planerat , oså kommer man o säger dagen innan eller samma dag att nää bla bla , då kan jag verkligen få panik för då rasar hela mitt schema för dagen som jag har planerat ..

Jaa finns mycket som jag kan spy galla över , o det mesta är väl om mig själv ...
Ibland är det inte lätt att vara jag , eller leva med mig känns det som ..


Samma så får jag dåligt samvete över allt nästan , så går jag o tänker på det hela hela tiden ..
Dåligt samvete över att jag inte tar nog mycket ansvar över våra hundar , att mamma har dom mest hela tiden 
Dåligt samvete över att jag inte tar mig råd att träffa pappa oftare 
Dåligt samvete över att jag är fet men ändå börjat äta onyttigt
Dåligt samvete över att jag tänker på att skaffa fler barn , för hur ska man kunna älska nån lika mycket som Alicia
Dåligt samvete att jag är som jag är ibland

Jaaa listan kan bli lång !  

Är jag ett miffo eller ?










LOVE

/N

Kommentarer
Postat av: mamma

nä hjärtat mitt...du är du..och det finns bara en av dig..den bästa som finns <3<3

2011-07-20 @ 21:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0