Pajala marknad !

Igår for jag , alicia o mommo upp till byn :) Simon lämnade vi hemma , eftersom han var tvungen att jobba extra idag , ett monster pass 17-06 , stackarn :s
Vi startade från lule kring 10.30 o var framme kring 12 nångång , gjorde ett rest stopp i korpis , gav Alicia lunch , drack kaffe o mös lite med lilla Sigge , svärfars o svärmors nye hundvalp :) Så söt !

Sen for vi vidare mot pajala , svärmor följde också med :)
Hade kanon väder , nästan för varmt ! Som tur var så blåste det , o det var jävligt skönt .
Hittade lite smått o gott att köpa , o mommo köpte lite grejs till alicia , som vanligt :)

På kvällen tog vi det bara lugnt , satt mest i köket o surra , S mommo o moffa kom också förbi , o moster :) O alicia var hur busig som helst , så vi har haft fullt upp att titta på när hon charmar :)
Sigge brydde inte alls om alicia , o alicia brydde sig inte alls om sigge , konstigt tyckte vi , men kanske lika bra :) Eftersom valp tänderna är vassa som nålar , så hon kanske bara hade blivit rädd om han naffsa henne ..

Idag har vi också gått på marknaden , i timmar , från 12 till halv 5 tror jag :p ..
Vi hade inte lika tur med vädret .. När vi for från korpis var det riktigt varmt o soligt .. På vägen mot pajala började det att SPÖ regna , fick nästan kryp köra eftersom man knappt såg nånting , så hårt regna det .. O när vi kom fram så började det att åska , rejält ! O jag som är livrädd för åska ..
Satt i bilen ett tag för att vänta att det skulle lugna ner sig ..
Sen gick vi på marknaden , men det regnet höll i sig , ibalnd dugga det o ibland spöregna det ..
Men sen helt plötsligt så blev det strålande sol igen o riktigt jävla varmt !


Alicia har varit hur nöjd som helst , suttit snällt i vagnen , inte ett enda gnäll ! Mamma är så himla stolt , hon är så duktig :)! ♥
O nu går hon mer än vad hon kryper :) Hon är så söt när hon går omkring med händerna upp i luften :)
Hon har utvecklats så mycket dom senaste dagarna :) Det går så himla fort ! Älskar dig min ögonsten ♥





Vi kom hem före 9 nångång , gick o hämta ängla o gick ut med henne ..
Jag o alicia duscha när vi kom hem , var så himla kvaft här inne så det var verkligen skönt , jag duschade i riktigt kallt vatten !
Efter det har vi inte gjort nånting alls , vara varit :)
Mitt hjärta hade städat innan han for på jobbet , så det var så fint då vi kom hem :) Tack gulledu ♥
Saknar o älskar dig otroligt mycket !


/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0