Energi .

Vars kom all energi ifrån idag ?
Har verkligen hunnit med mycket :)

Dammtorkat , dammsugit , tvättat skurat :)
Satte alicia i matstolen framför tv:n , satte på parnprogram o där satt hon så snällt o titta medans jag skurade :)
Annars är det omöjligt att skura när hon är vaken .
Hon är som så söt när man dammsuger , hon följer efter mig vars jag än går o ska sitta, ligga o pussa på dammsugaren :)
Mommo kom förbi o hämtade alla lakan o handdukar som ska tvättas , så gullig mommo jag har ♥ - Du är bäst !


När lägenheten var skinande ren så tog vi oss en dusch , fixade oss o gick en promenad i det härliga vädret :)
Gick till apoteket o konsum .
Frågade på apoteken va dom trodde det kunde vara , utslaget på kinden , o dom trodde inte att det var ringorm , ytan bara en vanlig torrfläck ,  så ska bara smörja med fet salva , o försvinner det inte så ringer jag VC ..
Promenerade hem , stannade till hos mamma o prata en stund ..

Väl hemma började jag med maten , hemma gjorda köttfärsbiffar , potatis , gräddsås o stekt lök :) Kan tala om att det var göttans ! Gjorde 2 olika biffar , vanliga , med oliver i o sambal . Olivbiffarna är verkligen mna favoriter !
O sambalbiffarna gick fan inte o äta , råkade göra dom för starka , sjukt starka .



Nu ikväll har vi bara myst på , mamma har varit här en stund också :)
Alicia har varit på högvarv , jätte busig .
Där kring halv 7 blev hon jätte trött , men höl henne vaken till halv 9 , somnade som en stock efter S gav vällingen . Inte så konstigt , sov inte så lång lunchvila , högst 40 min , på hela dagen ..
Men nu sover hon för natten :)
Lyfte precis henne hit till soffan , för hon sov lite oroligt , fick springa o ge tutten hela tiden , den där förbaskade hostan !
Varit på en kort kvällsprommis med ängla , o nu lugger hon också o snarkar här på soffan ♥


Ställde mig på vågen i morse , ett kg tyngre . O det där jävla kilot känns då fan som 5 , helt sjukt att man kan känna av att man gått upp ett kilo . Jag märker det på kläder o ser hur fet jag blivit kring magen ! BLÄÄ
Vars fan tog den duktiga Nathalia vägen , som stod emot allt som hade med socker att göra för dygt 1 månad sen ? Kan hon snälla komma tillbaka nu .. Innan kilorna tickar upp allt för mycket !
Nä nu får jag fan ta tag i det här igen ! GI nästa !


Lagt schema nu för September och oktober . Känns jävligt trisst , men på ett sätt kul at få komma ut i arbetslivet igen o tjäna sina pengar :)
Men nog är det tur att jag är vikarie o kan lägger hur jag kan jobba , eftersom simon också jobbar skift . Det är ju ett jäkla pusslande för att det ska passa in .. O för att Alicia inte ska få jätte långa dagar nu så här i början . Så har jagt när Simon jobbar FM jobbar jag kväll o tvärtom , o nattveckan har jag lagt att jag jobbar fm , men lite kortare .. Får så dåligt samvete att hon ska behöva vara 9 timmar på dagis . Men det måste ju vara normalt , eftersom det är många föräldrar som båda har 7-4 jobb , o då blir det ju många timmar på dagis ..
Men det är ju det där jävla samvetet ..
Så länge man kan fixa o trixa o bestäma schemat själv så går det ju bra . Bara hoppas att jag får jobba mycket iaf !



Nä nu käka lite vindruvor o sen gå o nanna kudden .


Simon & Alicia - Jag älskar er ♥




/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0