Hemma bäst ♥

Hem ljuva hem ♥ - Borta bra men hemma bäst .



Vi skulle egentligen åka iväg tidigt idag , alltid skönt o komma hem i tid , så man får packa upp o lugn o ro o sen hinna ta det lugnt på kvällen .
Men vi blev kvar lite längre än planerat , satt o surra på :) O fammo o farfar passade på att vara extra go med Alicia innan vi skulle fara .

Vi började rulla mot Luleå efter 3 nångång , så vi var väl här efter halv 5 , for förbi Rutvik , lämna av gullungen Linnea , som satt o surra i bilen när vi for , o mitt i en mening så somnade hon :) Haha så jäkla söt :p Det är som att slå på en on/off knapp :)
När vi lämnat av henne o surrat lite med Niko o Ellie for vi hem , lämnade lite älgkött som vi tagit med sen fortsatte vi till mommo o moffa o lämnade några bitar där eftersom vi redan hade knökfullt i frysen , som vanligt ! Så nu har jag jävla bestämt att det ska ätas från frysen , inte fara o handla nå mer mat !

Skulle egentligen bara snabt dit o lämna köttet , fara o handla kräftor o gå på apoteken o sen fara hem o bara ta det lugnt . Men vi blev kvar där i nån timma , åt middag , drack kaffe o bara tog det lugnt där :)
Vi tog oss iväg därifrån 20.30 först , så fick stressa lite eftersom willys stängde 21 :) Men vi hann !

Har inte idas ploca upp ur väskorna , så det får vi göra imorn , men tvättat en maskin o startat diskmaskinen o plockat lite post oså iaf :) O först nu har vi parkerat våra arslen framför soffan . Alicia somnade precis i Simons famn .
Hoppas verkligen att hon inte hostar lika mycket i natt , usch gör så ont i mamma hjärtat när hon gråter o säger ajajaj efter varje gång hon hostar :( Fast tror det kommer bli en jobbig natt för hon , det höt jag redan nu ..
Köpte hostmedicin nu när vi var på apoteket , men kunde inte ge de ikväll eftersom vi kom hem så sent , o man ska helst inte ge det innan dom ska sova , utan nån timma före , eftersom det gör att slemmet ska upp o det resulterar ju i att dom blir lite mer hostiga ..




Från det ena till det andra - FAN va jag känner mig fet alltså . Vet inte om det är för att fru röd ska komma o hälsa på eller om det är så enkelt att jag är fet !
Har verkligen syndat i flera veckor nu känns det som , hur jävla dum får man vara egentligen ?
När jag vet att det räcker med att jag kollar på en chokladkaka så går jag upp 5 kg !
Så nu har jag ju självklart fått sockerbegär igen , den där helvetes drogen !
Nä fan , måste ta tag i det här nu , GI blir det nog igen , det var effektivt . O självklart försöka få motivation o motionera , både gå o springa !
Gaah blir så arg på mig själv !






Nä nu hänga upp tvätten o bädda ner sig i sängen med dom bästa ♥ God natt .


/N



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0