Trots

Nu är barnen äntligen friska! Så gott som isf!
Snoret är kvar, och hostar lite då o då men de kan lika vara kvar till sommaren, då båda har astma!

Tänk att Liam varit sjuk den början av december, och nu när han ÄNTLIGEN fick rätt medicin försvann nästan all hosta och förkylning! Tänk om dom lyssnat på mig första gången, hade han kanske sluppit vara förkyld så här länge!

Idag har Alicia fått leka av sig på dagis, och det behövdes! Stackarn var väldigt rastlös och uttråkad i förrgår! Efter att ha varit hemma och inne i en vecka..

Medans hon har varit på dagis så har jag och Liam baaaara tagit det lugnt, pga av ovädret! Hade tänkt gå ut o ta friskluft och göra av med energi, men fick ändra planen!
Medans gossen har sovit har jag plockat lite här hemma.

I eftermiddag har vi varit och hälsat på Tandlund's, då älskade och saknade Linnea har kommit hem från Thailand idag :) Oj vad hon har varit saknad, mest av Alicia!

Blev bjuden på god och stark thaimat till middag :)
Medans barnen och Simon åt korv och makaroner :p

Väl hemma igen var Alicia väldigt trött och trotsig! Ingen bra kombo. Allt var fel.
Hon vägrade duscha, grät hela tiden att hon inte ville duscha, när hon var färdig ville hon inte sluta duscha och grät över det.
La sig på golvet när jag skulle torka henne, och där skulle hon sova och jag skulle gå!
När jag gick skulle jag komma och när jag kom skulle jag gå.
Tog fram fel trosor, ville ha välling och när jag skulle göra välling grät hon och sa att hon inte ville ha välling, hon ville se Pippi, när jag sa att jag kunde slå på Pippi grät hon och skrek att hon inte ville se Pippi!(all denna tid skrek hon och var ledsen naken på toan)!
Men sen vände det, från ingenstans. Då bad hon mig bära henne till sovrummet, när jag tog henne i famnen skrattade hon och sa att hon var en nakenfis.
Var inge protest då jag tog på henne pyjamas eller trosor!
Det är som lustigt det dära :p och jag kunde inte hålla mig för skratt!

Nu sover båda barnen.
Och vi tittar på tv, ska strax se klart filmen vi började se igår -Flight.
Precis ätit kvällsmål, kesella, hallon, krossade linfrön och solroskärnor, mättade och väldigt gott!

Hade
/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0