God natt

Ska börja med att gratulera min älskade mamma som fick körkort i torsdags! :)
Bättre sent än aldrig ❤

Fredagen började med att vi blev väckta av att barnens faster ringde och frågade om Alicia fick följa med upp till och vara där en natt, och givetvis fick hon det!
Och ingen blev gladare än Alicia när jag sa att vi måste packa väskan för att hon ska fara till korpilombolo :)
Farmor och farfar blev nog förvånade, dom visste ingenting :)!

Efter alla morgon bestyr for jag och Liam o hämtade upp Ema & mor, for till storheden och handlade.

När Simon kom hem från jobbet började jag att fixa iordning mig för en tjejkväll hos Ema och sedan utgång :)
Var hur trevligt som helst, det var jag, ema, Lina-Adela och Sara, så det blev en massa surr om gamla minnen och mycket skratt :)
Åt nachochips i ugn med köttfärs och ost, som vi doppade i sås, mycket gott!

For sedan till Olerys, där det också var trevligt!
Men en sak är säkert, ska aldrig gå ut på fredagar! Shit vad många "snorungar" det var!
NU förstår man varför vissa sätter upp åldersgräns på tex 23 eller 25!
Förr i tiden, då man själv var en "snoris" så fattade man inte varför, man tyckte bara dom var idioter som gjorde så, men samtidigt förstår jag ju alla 18-20 åringar som också vill ha nånstans att gå!
Men vilken skillnad det är på folket och stämningen, och framförallt fyllan då det är lägre åldersgräns!

Var hemma där ring 2 nångång, Lina-Adela skjutsade hem oss, då hon gick ut nykter. Taaack!
Och tack brudar för en trevlig kväll :)!

Denna dag har varit minst lika trevlig!
Blev först väckt att mina favvo pojkar efter att fått sovmorgon ❤ låg och mös i sängen ett bra tag innan vi klev upp och åt frukost tillsammans, bara våran prinsessa som saknades ❤

När man piggnade till började jag med maten, och mannen i huset dammsög och plockade lite här hemma då vi skulle få besök :)
Sedan kom folket, Ema, Lina-Adela, Djamil och Anton, sedan kom även mormor, som mamma skjutsade hit :)
Idag lyxade vi till det med en 3 rätters middag.
Till förött serverades det räkröra med avokade på rostbröd- gjort av Lina!
Till varmrätt serverades det älgkött i pepparsås, klyftpotatis och sallad- gjort av mig.
Och till efterätt serverades det Pannacotta med frysta hallon- gjort ac Ema.
FY FASIKEN så gott allt var!
Givetvis så kollade vi(den tråkiga) matchen också :)
Tack för en super duper trevlig dag/kväll, med god mat och sällskap till en mindre rolig match!

När alla hade farit hem så passade jag på att danmsuga & skura!
Då tänker ni säkert: men skrev hon inte att Simon dammsög? Jajjomen det stämmer, men i detta nybyggda hus, och med dessa mörka golv så måste man dammsuga minst 2 gånger per dag!

Där kring 21 så kom våran älskade dotter hem ❤ Då var familjen hel igen!
Hon hade somnat i bilen, vakande då jag tog in henne, men var inte vaken länge så somnade hon i soffan igen och nu sover hon i sängen. Han mysa en liten stund iaf ❤

Alla ligger nu och sover utom jag, barnen i sina sängar och Simon här breved mig i soffan.
Jag tänkte göra desamma, fast ska växla karln och krypa ner i våran renbäddade säng!

God natt på er allesammans!
/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0