Finally!

God morgon folket, här är det tidig morgon! Liam vaknade strax efter sex o ville ha mat, och när han var färdig vaknade Alicia o ville inte riktigt somna om, så nu ligger vi är i sängen o myser till Emil i Lönneberga ♥
Förkylningen är på väg att hälsa på detta hem, Alicia är förkyld, Liam är snorig och jag o Simon börjar också bli förkylda, BLÄÄÄ...

Idag ska det tok mysas eftersom Alicia varit borta sen i torsdags!
Först har hon sovit hos sin mormor en natt, och sen på fredag kväll for hon upp men faster med familj till sin farmor o farar i korpis och varit där till igår kväll!
Först tänkte jag inte släppa iväg henne, men fick tänka efter att Simon släpper iväg mig och baren till Spanien, så kändes som att jag inte hade något val!
Jag grät som ett barn! Värst var att dom for så sent, halv elva på kvällen, det var mörkt och pga av älgjakten kan det vara mycket älgar på vägarna, så när jag sa hej då tänkte jag, TÄNK om det är sista gången jag ser henne, och det gjorde inte hela saken bättre, så jag grät mig till söms!
Kan för mitt liv inte förstå hur man kan tycka att det är skönt att lämna bort sina barn, och tänk dom som alltid lämnar bort dom, förstår mig inte på sånna männsikor?
Jag kan ju säga att jag är glad att jag hade Liam hemma, som gav mig barnkärlek, annars hade jag ju aldrig klarar av denna helg!

Uppsvullen och med sprängandes huvudvärk vaknade jag morgonen där på, vi var som i ungdomens dag o sov till 11 :) Fast Liam hade ätit en gång innan, men vi somnade om efter det.
Vaknade till en solig höstdag, äntligen som vi har längtat efter denna sol!
Så vi klev upp, åt frukost och sen tog på oss arbetskläderna för att gå ut på gården och arbeta!
Jag började med att måla brädorna runt dörren på bodan, sen tömde jag alla blomlåder, och började att kratta ut matjorden, och Simon paddade uppfarten, men sen böt vi, så han krattade och jag padda!
Och Liam, han sov så sött i vagnen :)

Efter några timmars arbete gick vi in för att kolla på hockeyn :)
Mormor och morfar kom också förbi, och även Simons kusin, Anton.
När hockeyn tog slut for mommo o moffa, och Anton for hem för att hämta en film som vi sen såg på kvällen, den nya Johan Falk filmen..

Söndagen bjöd också på några timmars jobb på gården! Har krattat ut all matjord som var utspritt, så idag kommer han med traktorn och brer ut det sista som vi sen måste kratta till.
Fy fan va tungt det är att kratta! Och tråkigt nå jävulst! Men det måste ju göras, och sen när allt är klart kan vi tänka, detta har vi skapat alldelens själva! :)
Har även plockat undan på altanen, gjort iordning för vintern helt enkelt..
Så vi har fått mycket gjort denna helg!

Får se vad vi hittar på idag, funderar på en skogspromenad, plocka blåbär, enris och rönnberg, det kommer Alicia att gilla :)

Ha en fortsatt bra dag!
/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0