Fullt upp

Idag har det varit en händelserik dag!
 
Morgonen började vi med att äta frukost o sen ta det lugnt,.
Sen gjorde vi oss klara o promenerade ner till dagis för lite lek :) Liam låg o sov i vagnen medans jag o Alicia lekte i sanden, gungade o åkte rutschkana :)
Såg hur det började komma kolsvarta moln på himlen så fick lite smått panik, såk ut som regn och åksmoln, så försökte säga till Alicia att vi var tvungen att börja gå hem, men det ville hon ju så klart inte..
Men när jag försökte förklara att dom där svarta molnen kommer att släppa ner en massa regn så fick jag tillslut med henne :p
Fast regnet eller åskan kom aldrig, så när vi kom hem fortsatte vi med utelek här på altanen :)
 
Efter ett tag gick vi in, jag gjorde i ordning middagen för både idag och imorgon :) Fast förberedde bara dagens middag, så det bara var att slänga in den i ugnen innan S kom hem..
Idag blev det lasange och till imorgon gjorde jag älgfärsbiffar..
Blev en sen middag, hade maten klar på bordet till simon kom hem, just efter 18 :) Men då hade Alicia fått äta lite biffar o spaghetti innan hon gick o sov middag ..
 
Och medans barnen sov middag passade jag på att dammsuga o skura i detta hus.
Kan ju tala om att det inte alls är kul att ha sånna här mörka golv och en ofärdig gård! Fotspår i alla dess olika storlekar, så får skura o dammsuga mer än en gång per dag!
 
Haft besök nu ikväll. först var mommo o moffa här, o sen kom Matti o Elin :)
När dom for så började jag o Alicia att baka kladdkakemuffins, som S ska få ta med sig till jobbet imorgon, eftersom det är sista dagen där!
 
Har även hunnit tvättat bort all tvätt, vikt den och plockat o donat lite :)
Och även hunnit sitta o titta på tv o mysa med lilleman o prinsessan
Lilleman har legat en bra stund i sitt babygym idag, och har varit jätte nöjd :) Legat o "snackat" med djuren som snurrar runt..
 
Näe nu ropar prinsen efter kossan(jag) :p
 
/N
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0