Hus-mora

Söndag ska ju vara en slapp dag, men det har varit långt ifrån en slapp dag idag ..

Jag o Alicia klev upp halv 9, skönt att inte kliva upp före tuppen , som det i vanliga fall brukar bli nu för tiden :p
Åt frukost o tog det lugnt en liten stund.
Men lugnet varade inte länge, tog tag i arbetssysslorna o började att städa .. Dammtorkade o damsög, tvättat o plockat. Så nu är det rent o fint här hemma :)

Kl 12 gick vi o väckte pappa Simon. Alicia var så trött då så hon fick lägga sig i sängen med han, somnade efter många om o men, övertrött tjej!

Medans dom låg o vila o maten stod o puttra på spisen gick jag o ängla på en liten promenad i det härliga höst vädret.
När vi kom tillbaka så tog det inte länge innan snuttan vakna, så då klev dom båda upp ..
S for iväg o handla o hämtade våra stolar vi bestält från jysk :) 4 st svarta stolar.. Likadana som vi har nu. Men när vi flyttar till huset kommer vi ha ett större köksbord o då behövs fler stolar :) O då passade vi på o köpa dom när dom var så billiga ..

När s kom tillbaka så hade jag hunnit baka o stå i .
Bakat kladdkakemuffins, vanliga muffins, muffins med hackad blockhoklad o blåbär, några med hackad choklad o hallon, o några med bara hackad choklad, och en rulltårta :)

Blev tidig middag , eftersom Simon började o jobba 5 igen .. Så åt middag kring 3, hemmagjord älgskav med potatismos blev det idag, riktigt gott!

Jag o Alicia tog en paus i bakandet o gick ut på en promenad, promenerade till konsum o tillbaka, skönt med friskluft!
När vi kom tillbaka så slängde jag ihop o gjorde hallongrottor :)
Då dom var klara så tog vi oss en dusch, tog på oss myskläderna o mojjade ner oss i soffan, Alicia drack sin välling o sen somnade hon som en stock i min famn ♥

La henne i sängen, tog fram mina chili nötter , gjorde iordning mitt is vatten o satte mig o titta på Idol .. O här i soffan har jag suttit sen dess :p
O nu väntar jag på att min älskade fästman ska komma hem ♥ Är trött som tusan, men vill inte gå o lägga mig innan han kommer, för då somnar jag, o det vill jag inte. För vill krypa ner under täcker tillsammans med han o tok mysa!

Blir att vabba imorn, min stackarn prinsessa har fått ögoninflammation :( Hoja hur det ser ut kring ögat. Uppsvällt, geggigt o rött.. Hoppas det går över fort!
Så imorgon blir det en hemme dag, bara jag o snuttan ♥ O pappa simon far till byn o jagar :( Kommer o sakna han i massor! ♥


God natt folket, för trött o okoncentrerad för att skriva mer ..


/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0