Godis vs majskrokar

God morgon. Uppe före tuppen idag känns det som, klockan ringde 7, eftersom jag hade tänkt lämna Alicia på dagis, alla barnen skulle åka buss till kyrkan :p MEN jag hade inte mage att väcka henne den tiden när hon sov så sött o när jag är ledig! Så hon fick vara hemma idag, istället åker vi på babysång :) Kunde inte somna om efter klockan hade ringt, legat o vridit o vänt på mig, så jag klev upp o nu sitter jag o äter frukost o tänkte hoppa in i duschen efter de, innan Alicia vaknar .. Igår var vi på Alicias första tandläkar besök . Fick bara en massa information om vad dom helst inte ska äta o hur man ska borsta osv. Till viss del håller jag med dom, varför väcka en björn som sover? Varför ge dom små livet ett socker begär, när man själv inte vill ha ett .. Ska minska på sånt, dvs godis o läsk iaf, inte är jag väl en dålig mamma för att hon inte får godis var o varannan dag, eller varje lördag? När hon kan bli lika glad att få några majskrokar o några russin! Fast nu ska jag ju inte dra det lika hårt som dom informerade oss om, då var ju russin också jätte dåligt ... Jag tänker nu inte bara för tändernas skull utan förr allt .. Socker i stora mängder är inte bra, o som sagt varför ska vi vuxna proppa i dom sånt så länge vi får/kan "bestämma" vad dom ska äta .. Oj va tiden rann iväg! Fått en tid hos en sjukgymnast idag också , så hoppas dom säger nå vettigt o får bort min smärta på nå sätt! /N

Kommentarer
Postat av: ewa- mamma till noel

Håller helt med dig om de här med socker !

2011-11-24 @ 16:52:52
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0