Puuh

Ny vecka och nya möjligheter.
Idag har det vankas jobb, 7-15.30.
Simon har fått vabba och vara hemma men gumman som haft feber hela helgen, men idag har hon varit helt feberfri, så imorgon blir det dagis :) Liam fick också stanna hemma idag och mysa med pappa och storasyster.

Imorgon börjar verkligheten på riktigt, då börjar både jag och Simon kl 07.00, så båda barnen ska vara på dagis 06.30.
Så blir att ställa väckarklockan 06.30 imorgon för att hinna äta frukost, göra sig i ordning i lugn och ro, sen väcka resten av familjen.

Fortfarande inte hört något av dom sex olika jobb jag sökt!
Dock är det 3 av dom som man fortfarande kan söka, sista ansökningsdagen var den sista denna månad. Men dom andra då? 
Båda barnen sover, hemmet är städat och jag duschad.
Ljusen är tända och tv:n är på i väntan på att Idol ska börja så jag och min bättre hälft kan mojja ner oss i soffan och mysa innan det är dags för att sova.

Idag har det för övrigt varit en jobbig dag efter helgen onyttigheter, varit hungrig och sugen på allt! Puuuh..
Men får skylla mig själv då jag fuskat både lördag och söndag! Och i fredags räknade jag inte heller kalorier, fast då åt jag inge onyttigt iaf..
Och jag fattar fan inte hur man ska hinna med att röra på sig, motionera?
Fattar inte hur föräldrar som jobbar tex 7-16 har tid med det!?
Eller jaa, det enda är ju då att man prioriterar bort den lilla kvalitets tiden som man har per dag med familjen.
Eller?


/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0