Äter upp vad som helst!

Idag har det varit en sån där dag då jag velat skita fullständigt i hur många kalorier jag tryckt i mig! 
Varit så förbannat sugen på allt! 
Godis, mat i stora lass, chips med dipp, popcorn, chili nötter, kaffe latte, you name it! 
MEN, har tagit tjuren i hornen och trotsat min PMS! 
Håller mig till mina kalorier, och inte fuskat nånting!
Däremot har motionen varit mer mot latsidan idag. eller rättare sagt hann jag inte gå mer än drygt 7 km, då klockan han bli så mycket, och gumman skulle hämtas på dagis. 

Varit en effektiv dag. 
Rensat ut ur alicias garderob, plockat och städat, lekt med barnen och spelat spel, och efter middagen gick vi och de andra grannbarnen till lekplatsen för att få lite friskluft, och framför allt, hålla Liam vaken :) 

Nu har jag äntligen lagt mig i soffan, båda barnen sover och jag har tänt ljus och bara njuter av att ligga ner utan att ha några måsten för en stund!

Helgen som varit har vart toppen!
I fredags för jag och barnen in till stan, till mat marknaden som var där, mötte upp Ema, Johannes, Maria, Lisen, mamma och Ray :)
Åt middag där och suktade efter allt gott som fanns.
svängde förbi godishuset där Alicia fick plocka sig en egen godispåse, och det gjorde även jag! Och alla andra ;) 
For sedan till oss, barnen fick leka och vi spelade Chicago och tröck i oss godis! 

I lördags var jag, Alicia och familjens Lindvall's på bio och såg Alfons Åberg. 
Gick hur bra som helst, jag hade räknat med att få fara hem med en uttråkad tjej mitt i filmen, men ack så fel jag hade! 
Hon var super duktig, lite rastlös blev hon, men då ställde hon sig upp, och satte sig ner, inge ner än det. 
Kan säga att jag var en super stolt mamma som fick därifrån sen, älskade barn ❤ 
Hämtade upp Ema på vägen hem, och väl hemma började vi laga mat, blev en 3 rätters middag som bestod av 
Förätt- Aioli med ostgratinerade baguetter
Varmrätt- Hemmagjord biff med bambuskott och champinjoner 
Efterrätt- Chokladfonue med olika frukter
Kan säga att det var en mer än lyckad fusk lördag! 
Nog för att vi hade förfestat med lite godis redan på fredagen. 

Inskolningen fortsätter denna vecka, eftersom han var sjuk hela förra. 
Han blir fortfarande jätte jätte ledsen när  jag går, med det går över, och sen går det hur bra som helst resten av tiden :) 
Imorgon är första gången han ska sova där, får se hur det kommer gå! 
Konstigt kommer det att kännas för mig iaf, att ara helt själv i flera timmar! 

Och på torsdag börjar verkligheten på riktigt!
Då börjar jag jobba efter drygt 1,5 år som mammaledig. 
Blandade känslor, känns väldigt skönt att få komma ut i arbetslivet igen, men samtidigt hade jag kunna vara hemma ett tag till med barnen, iaf några dagar i veckan ❤ men så är ju inte verkligheten, och det är ju bara att inse det! 

Näe nu ska jag gå och äta något, måste vara räknan ut vad oxh hur mycket jag ska äta! 

/N




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0