Swish

Veckorna går verkligen fort, redan fredag! Eller till och med lördag snart. Hinner inte med! Dygnen får gärna få mera timmar!

Igår var jag och barnen på barn&baby sången :)
Efter sången åt vi lunch och sedan gick vi till lekrummet o lekte :)

Svängde förbi dollar store på vägen hem, där köpte vi en massa schampo, balsam, tvål och sådana saker, kan säga att jag verkligen bunkrade upp, hatar när det tar slut!

Väl hemma satte jag igång middagen så sen fick puttra i någon timma, blev ärtsoppa och plättar, en perfekt torsdags middag :)

Kvällen spenderade vi hos mamma, där vi kollade hockey :) Ema, Lina och Djamil kom också dit, mycket trevlig!
Och kvällen kunde ju inte sluta bättre än med vinst till Luleå :)!!

Idag har varit en hemma/städ/sjukling dag.
Liam fick feber igår kväll, 39.3, och på morgonen hade han fortfarande lila hög feber!
Så han har inte alls varit pigg och kry idag, utan häning, mammig o gnällig av och till.
Och mot eftermiddagen vart Alicia övertrött , så även hon blev gnällig och mammig. Ingen bra eller rolig combo!

Men har ändå hunnit med en heeeel del idag! Passat på medans Liam sovit!
Stor städat toaletten, renbäddat i alla sängar, tvättat många maskiner tvätt, vikt tvätt, dammsugit, dammtorkat, skurat och putsat våran helglasade balkongdörre som man knappt såg ut från, men den var inte ren länge innan dom små händerna var där och bankade :p!
Tur jag har min lilla hjälpreda som hjälpte mig att dammtorka :)

Middagen slapp jag tänka på idag, blev bjuden på tacos av Tandlund's, och det var riktigt gott! Tänkte först att vi bara skulle vara hemma, men Alicia behövde verkligen få komma ut ur huset och göra något annat!
Så dom stora barnen har lekt och badat :)
Efter badet ville hon och Tim titta Spiderman, som båda somnade till, innan kl sju! Inte konstigt då hon vaknat tidigt och inte sovit något på dagen..

När barnen hade somnat så agerade jag frisör och toppade Ellies hår :)

Liam har mest suttit i famnen och sovit :(
Men plötsligt fick han ett ryck och vaknade till, o var jääääätte busig! Trodde att febern kanske försvunnit, men när jag tempade honom hade han 39 :(

Nu sover han på min bröst, och gumman ligger här breved mig i sängen och kollar toy story!
Kan bli en jobbig natt för min prins, han hade svårt att komma till ro o somna, och när han väl somnade har han vaknat 3 gånger och gråtit :( så tog upp han i min famn ❤

God natt gott folk!
/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0