TGIS

TGIS!(thanks god is sunday)
Nu är äntligen familjen hel igen♥
Mannen i huset kom hem ikväll, och han har varit saknad av oss alla tre!

Denna helg har varit lugn och mysig!
Mommo har sovit här med oss♥
I lördags så åt vi frukost framför tv:n allihopa :) Efter frukosten for mommo hem, o jag och barnen fick ut i det fina, varma höstvädret!
Gick upp till dagiset och sedan till lekplatsen.

Efter drygt en timma gick vi hem igen för att göra i ordning middagen som vi skulle bjuda momma/mommo och moffa på :) Älgköttsgryta och ris!
Medans medans maten stod o puttra på spisen bakade jag och Alicia med playdooh deg :)
När maten var uppäten så inväntade vi hockeyn, och till den så smaskade vi i oss panacotta som jag gjort! Så jäkla gott!
Och Alicia satt så sött vid sitt bord o rita, som jag ställde in i vardagsrummet :)

Idag har vi bara varit hemma, hela dagen lång!
Planen var att vi skulle fara o umgås med min tremänning och hennes barn, men Alicia somnade sittandes breved mig i soffan just innan vi skulle fara, så planen blev ändrad :p
Så medans hon sov passade jag på att förbereda palten som jag bjudit Nicoline på till middag idag :)

När vi skjutsade hem Nicoline ikväll så svängde vi förbi kvantum för att små handla, bl.a. Blomkål, zucchini, aburgine, paprika och en STOR godispåse ;) ooops. Lät ju nyttigt till en början va ;)? Men i morgon börjar det nyttiga livet, nämligen lchf, därför jag köpt sånna där konstigheter!

Så efter att vi ätit halva godisskålen så mår jag illa som en gris just nu! Och jag var egentligen inte ens godis sugen, åt vara för att jag bestämt i fresgs att jag skulle käka godis idag..
Nu ångrar jag mig o tänker aaaaaldrig mer ska jag äta godis! Och jag lovar att imorgon när jag vaknar är den känslan borta och omvandlad till, åååh vad jag är godis sugen ;)
Det är som konstigt det där, när man väl bestämt sig för att man ska fuska o äta godis då är man inte det minsta sugen, men när man inte får äta då har man abstinens!

Näe nu ska jag lägga gossen i sin säng, som just nu ligger så mysigt på min mage/bröst♥ Och Alicia ligger tätt intill mig o sover♥ Finns inte så starka ord som kan förklara min kärlek till mina älskade, underbara små mirakel♥
Jag älskar er!
Och kärleken till min älskade fästman går inte eller att förklara med ord! Du är helt enkelt världens bästa!

Och med dom orden säger jag god natt!

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0