The worst day ever!

Long time no see... AGAIN.

Skyller på att jag varken har haft ork, tid och insperation till att blogga!

Både jag o Alicia är fortfarande förkylda, o den blir bara värre för varje dag som går...
Alicia hostar så hon håller på att spy varje gång, rinner som en kran ur hennes näsa och är allmänt hängig.
Min hosta har också blivit värre, men äntligen övergått från rethosta till slemhosta o även jag är en snorunge!


Ska berätta om den värsta o hemskaste dagen i mitt liv!

Vi bestämde oss att ta en tripp till ikea, jag, simon, alicia o mommo. Eftersom vi båda hade ledig dag o alicia var mycket piggare den dagen ..
Men det slutade inte bra!

Vi hade precis ätit i restaurangen, Alicia var less på att sitta i kundvagnen så vi släppte ner henne så hon fick springa av sig lite, o överlycklig tjej sprang runt där o skratta o hoppa :)
Sen sprang hon mot mig med världens smile o snubblade på nå sätt och åkte med huvudet rakt in i ett rundjärn i kundvagnen och spräckte ögonbrynet!!
Fy fasiken vilken panik man fick då jag vände henne på rygg o såg hur mycket blod som kom ur henne!
Jag är glad och tacksam att både Simon och mommo behöll lugnet, själv blev jag nog chockad o tårarna började att rinna på mig stod o skaka, med henne i min famn, skrikandes i panik!
Och ett STORT TACK till Ikea personalen som hjälpte till! Och som också ringde mot kvällen och fråga hur allt hade gått och hur det var med henne och oss! Guldvärda ♥
Dom har tydligen alltid någon som är utbildad i sjukvård som jobbar, för att kunderna ska kunna vara trygga när dom går på ikea. Så det kom 3 st som var utbildade, blåstrade om henne, gav henne en nalle o sen åkte vi in till akuten, o där fick hon sy 2 stygn :( O det var också värsta marddrömmen, att ligga o hålla fast henne, o se paniken i hennes ögon! O då hade hon ändå fått lugnande o lokalbedövning, men inget verkar ha hjälpt..

När vi var klara där så for vi tillbaka till ikea för att hämta upp mommo som stannade där..
Så jag mötte upp henne i kassan o betalade de vi hade hunnit stoppa i vagnen.. Och sen for vi raka vägen hem ..
Alicia var pigg som en lärka när vi kom hem, doktorn sa att hon nog skulle vara loj o groggi hela kvällen, men tvärtom! Det var som att man gett henne nå uppåt piggande, hon hoppa, sjöng, sprang, skratta, studsa, jaaa allt förutom o sitta still :)
Och dagarna här efteråt har verkar hon inte alls ha ont eller stora sig på det stora plåstret övanför ögat.
Men i morgon ska stygnen bort, o jag gruvar mig redan för hur det ska gå!
Det gör så ont i mamma hjärtat när hon är så ledsen o har ont, o speciellt då man ser paniken i hennes ögon!

Men som mormor sa på vägen hem från ikea, - Det lär inte vara första gången någon sånt här händer, eller att man är orolig över att det ska hända!



 

Näe nu kommer Alicia o säger - KACKA mamma, så nu blir det blöjbyte!
Sen soffmys framför barnprogram och ladda inför kvällsjobb!


/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0