Prinsen ♥

Äntligen har hankommit, våran efterlängtade lillebror ♥ 
 
Född den 25/6 kl 06.08, vägnde 4255g och var 51cm lång.
 
Förlossningen gick snabbt o smärtfritt(läs förbannat ont).
Vaknade just innan 04.00 av att jag hade värkar, ringde mormor för att säga att vi skulle åka in o att hon kunde komma o vara med Alicia. Och efter det ringde jag förlossningen, där dom frågade hur länge värkarna höll i sig och med hur många minuters mellanrum dom kom, så jag sa att dom höll i sig ca 30sek i kom med 3-4 minuters mellan rum.
Så hon sa att jag inte alls behöver ha bråttom, men att nu vet dom att vi kommer in..
Pga av att jag hade så förbannat ont så kunde jag inte stanna hemma längre, så vi for in!
När vi kom in la dom mig i en CTG kurva, o där skulle jag ligga i 30 min, efter 15 minuter så sökte jag förbrilt efter signalklockan o bad dom ta mig därifrån!
Fick jag lägga mig i en förlossningsal, där dom satte en nål i handen o kollade hur öppen jag var, 8cm!, precis efter hon känt så gick vattnet o jag fick krystvärkar, och efter 2 sånna var prinsen ute!
Detta var alltså ca 05.45 och 06.08 är det lilla uinderverket född
SÅ ALLTSÅ, allt som allt tog det 2 timmar! Hann inte blinka så var han ute...
 
Jag kan säga att jag mår oförskämt bra!
Har inte ens ont mellan benen om jag ska vara ärlig!
 
 
Vi valde att stanna en natt, så Alicia har fått vara här hemma med mommo o ray :) O ingen har varit lyckligare än henne, hon har haft fullt upp med att busa o leka!
Simon var o hämtade henne igår efter lunch så hon fick komma o hälsa på lillebror
Det var en väldigt STOLT storasyster
 
 
Nu är vi hemma, o skönt är det!
Mommo, moffa, tandlund´s och mamma o ray har varit o kollat på det lilla underverket o den stola storasystern :)
 
Alicia har även hunnit vila middag, o jag tvättat upp all tvätt vi hade är hemma, och simon har varit o storhandlat :)
Nu så gick Alicia precis ut med Ellie, skulle ta en liten promenad med Elvis sen hälsa på hos dom en stund.
Jag o hjärtat ska äta varmamackor o titta på Allsång på skansen, och lilleman ligger o sover :)
 
 
Jag är VÄRLDENS lyckligaste!
2 barnsmamma till två underbara barn och en helst fantastisk fästman
Vad har jag gjort för att förtjänat dom?
Jag älskar er mest av allt!
 
/N
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Ännu en gång ett stoooort grattis till den underbart söta pojken :)
Kram till dej å din fina familj!

2012-06-26 @ 20:34:37
Postat av: Johanna

Stort grattis till prinsen eran! Och så skönt att de gick så fort som de gjorde helt underbart ju än o behöva ligga länge på förlosssningen o plågas, hade likadan snabb förlossning som du beskriver med våran nr: 2 tog totalt 1 timme från de man kom in och 2 krystvärkar så var han ute riktigt skönt en ren drömförlossning ju och dock då vägde han bara 3000g prick :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0