Premiären

Har sommaren äntligen hittat hit? Hoppas den har kommit för att stanna!
 
Igår var jag o barnen en heldag hos kära mamma
Där vi njööt av solen, o alicia lekte för fullt med sin lek"farbror": Ray :p Han kan inte gå iväg en minut så ropar hon efter han.. 
Senare mot eftermiddagen så kom mammas kompis lotta med kille dit, så då lagade vi middag, tacogratäng o jag slängde ihop en liten nyttigare efterätt så bestod av yoghurt, sorbet o hallon :) Middagen var gudomligt god!
Klockan var myclet när vi kom hem, säkert halv elva :) O eftersom Alicia hade tagit sig en sen och lång middagsvila så var hon piggare än piggast :p
 
Idag har pappan i huset varit ledig, så det har varit familjedag
Började dagen med att fara till bvc o väga/mäta Liam. Han var 53cm lång o vägde 4285g. Så han har gått upp 234g på 7 dagar :) Och växt ca 2 cm på 10 dagar :)
Efter bvc for vi en snabbis till barnenhus o köpte en badsäng eller vad man ska kalla det, som man sätter fast i badkaret med sugproppar så liam kan ligga på den..
Sen for vi hem, o då fick vi fin besök av Nicoline
Packade picknick väskan o gick över o satte oss på grannarnas altan så alicia fick bada o vi sola :) O liam låg o sov i sin vagn :)
 
Gick o hämtade hem mat från pizzerian som vi smaskade i oss, o sen har vi bara suttit o surrat jag o nicki, o S har varit ute på gården o kollat på när dom tagiot bort alla dessa bumlingar/stenar vi har haft på gården, så nu är dom ÄNTLIGEN borta!!
Alicia var så trött efter maten så hon la sig på soffan o sov :p
 
Ikväll så har lilleman fått premiär bada hemma :) O han verkar älska att bada, han bara låg där o njöt :)
Alicia fick också bada med han, o det var verkligen en stolt storasyster som satt där i badet
Min älskade, älskade barn
 
 
Näe nu ska jag gå o lägga mig med min fina familj, som redan ligger i sängen o väntar på mig..
God natt!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0