Bakstuga

Vilken lyckorus man får då solen skiner ute ♥ Nu är det inte länge kvar tills sommaren är här!


Hade en helt underbar dag igår, på morgonen så hade jag o Alicia bagarstuga här hemma, bakade negerbollar och kladdkakemuffins :)
Det gillades skarpt, men försr tyckte hon inte alls det var kul att bli kladdig om händerna, när hon skulle knoda negen till negerbollarna, sen när hon skulle rulla dom i strössel så blev händer fulla av strössel, så då sa hon hela tiden "MAMMA, oj oj" o visade händerna. Men sen kom hon på att man kunde slipa på händerna o äta strösslet så då va det roligare än att rulla bollarna i de :p
O överlycklig blev hon när hon fick slicka av vispen :p

Några bilder från igår.









När vi bakat klart tog vi på oss ute kläderna, åkte in till stan o mötte upp Elin o Isabelle för att gå på isvägen :)
Vi var ute i drygt 3 timmar, så jäkla härligt! 
Satte oss vid ett vindskydd så Alicia fick äta lite lunch o springa runt o leka lite .. 
Men efter det så vägrade hon så klart sitta i vagnen, så då fick hon gå.. Fast efter en stund så ville hon inte det heller utan ville bli buren, hon var så himla trött.. Så hon somnade på 1 sekund då jag satte henne i bilen, o sov länge även när vi kom hem .. Man blir trött av att vara ute :)

 

Plus att hon har börjat vakna så tidigt, kl 8. Som en inställd väckarklocka har hon, varje morgon kl 8 spelar ingen roll hur sent eller tidigt hon somnat på kvällen .. 
O då hinner hon bara vara vaken i en timma så blir hon jätte trött .. 



Jag o hjärtat precis ätit middag, potatisbullar, jävligt gott! 
Snuttan ligger o sover, hon var dö trött när jag hämta henne från dagis, så la henne i sängen direkt vi kom hem o tog inte länge så sov hon! 
Så trist. för först jovvar man till halv 4, hämtar henne på dagis, så måste hon sova för att hon är så himla trött, så man hinner ju knappt se henne ♥ Men ska snart gå o mojjsa med henne så hon vaknar :)

Måste fara på willys en sväng också o handla lite, slut bröd, mjölk o sånna saker. Ska även handla lite bär, blev så sugen :)


Nu ska jag kramas lite med mitt stora hjärta innan jag går in o väcker mitt lilla hjärta :)
Känns som att man knappt ser han heller, igår klev han upp, åt middag, gick ut o skotta(tog drygt 2 timmar), eftersom grannens gård också måste skottas då dom är bortresta .. Sen hann han vara inne i lite över 2 timmar innan det var dags att fara o jobba igen :(
O hela förra veckan jobbade vi om varandra :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0