DYRT men roligt :)

Ja nu var det bestämt, efter många om och men och en jäääävla beslutsångest!
SISTA dagen på jobbet imorgon, sen går jag på graviditetspenning.
Huvudet säger JOBBA, kroppen säger stanna hemma, så nu fick faktiskt kroppen ta beslutet...
Kommer sakna alla på jobbet, har ju ändå varit där i 5 månader.

Så nu har jag precis bakat klart, kladdkakemuffins och havrerutor med blockchoklad som jag ska ta med mig imorgon som dom får smaska i sig :) Fick hjälp av Alicia, fast hon ville mest slicka från visparna :p ...



Idag har vi varit på barnsång, hela familjen ♥
Och där var även efterlängtade Elin och Isabelle!

Efter barnsången for vi o åt lunch, o sen for vi o kollade upp va målarfärgen som vi bestämt till huset kommer att kosta, efter de beskedet fick vi även veta av vi kommer leva på vatten och bröd resten av sommaren :p Haha näää skämtosido! Men inte var det billigt inte.
Nu är det inte länge kvar tills vi ska måla, forhoppningvis blir det i slutet på maj, om vädret tillåter. Kommer bli så snyggt :)! Vitt med vitt, alltså vitt med vita knutar!
Oså ska jag ha svarta blomlåder under fönstret :) Och lite annat smått o gott som jag planerat..
Blir även att bygga altanen, så fort tjärlen har gått!
Och utemöblerna har vi också varit o valt ut, så på måndag ska vi nog fara och inhandla dom :)
Så roligt, men så DYRT!


Fick ett samtal av försäkringskassan idag, där dom sa att jag hunnit jobba upp min mammapenning :)! Ingen blev mer glad än jag, tusan va härligt!!


Bäbis lever om som aldrig förr inne i magen, o nu är det rejäla sparkar o vändningar. Mysigt ♥


Alicia är uppe på övertid, och sitter o tittar på Pippilångstrump, som hon verkligen älskar att se på :)
Just nu sitter hon o ropar på herr nilsson :p
Shit va hon har börjat surra, kommer nya ord och meningar varje dag! Så roligt. Tiden går alldelens för fort!


Nääe nu ska jag avsluta.. Ska vika lite tvätt o sen bänka mig framför tv:n o titta på BB.
Hade egentligen behövt packa också inför helgens resa upp till byn.. Men det hinns i morgon, börjar inte fören 12..


God natt .

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0