Ooops

Dags för att blogga lite, var ett tag sen sist .. har varken haft tid eller ork!
Fullt upp ..

Hela helgen spenderades i byn, fredag for karlarna o jagade o vi brudar o barn hade en myskväll men idol o gotta till :)
Lördagen var en mycket rolig o trevlig dag.
Började dagen med ridning, helt fantastiskt roligt! O rogivande att rida i skogen!
Ska erkänna att jag var jäääkligt nervös först, har inte suttit på en hästrygg sen ja va 12 då jag ramlade av en häst ..
Men fy tusan va kul det var, ångrar inte en sekund att ja red :)
O vilka inteligenta hästar! American bashkir curlie hästar var det, en sån hade jag velat ha :)

När vi ridid klart for vi hem, duschade o gjorde oss i ordning för att sedan fara på 40års kalas. Jätte mysigt ställe, vi var i en grillkåta typ, skit mysigt! 

Söndagen for vi o fika hos hon som fyllde år, for hem åt middag o innan vi började rulla mot Lule for vi o hälsa på hos ett par kompisar till Simon .. 
Direkt vi kom hem så gick vi nastan o la oss, o då kan ja tala om att jag sov hela vägen hem i bilen också :p Var riktigt trött! 


Varit ledig måndag-onsdag ... 
Måndag o tisdag så har vi haft fullt upp med att packa ner hemmet i kartonger, stort tack till mommo o mamma som hjälpt mig  ♥ Guldvärt!
Har också varit till huset o putsat alla fönster utvändigt o i mellan, så det är gjort innan det blir för kallt, o alla fönster i lght är också putsade :) Älskade mommo hjälpte mig med det ♥

Jaa så nu är nästan hela hemmet nerpackat, lite smått som är kvar lämnat eftersom vi ska bo i drygt 1 vecka till :p ..

Igår så tog jag, Simon , alicia o mommo en tripp till Ikea :)
Handlade alla små grejer soms kulle handla, o for även over till rajala o köpte kuoma skor till Alicia, tim o till alicias fröken´s barnbarn :) Vilken prisskillnad det är, här i Lule kostar dom 699, o i finland 35 euro(va 350 kr)..


Idag så har ja varit o jobbat, kändes tung med kul efter så pass mpnga dagar ledighet..
Jobbar imorn också, 8-16, o samma pass hela nästa vecka också ..

Varit ut till rutvik en stund ikväll , simon är fortfarande kvar o håller på i huset ..
Nu går det verkligen framåt, snickarna är klar i huset nu, o idag har garaget satts upp, o dom ska göra det sista på garage imorn, sen väntar vi bara på arr målarn ska komma o tapetsera oså :) Sen är det färdigt .. Så nu är det nära :)!!!

Lite bilder .







Nu ska jag se färdigt hpckey, straffar nu, hoppas på vinst LULEÅ!
Sen ska vi gå o sova, min älskade sambo kom precis hem ♥
O prinsesan ligger redan o sover så sött ♥


God natt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0