Long time

Long time no see..
Har faktiskt inte haft tid att blogga, o när man väl har varit hemma så har man bara tagit det lugnt o myst!

I förrgår så var vi på babysången, alicia var lite blyg i början o ville bara sitta i famnen, men mot slutet så släppte det o hon vågade att gå fram o titta :)
Efter sången for jag, ellie o barnen in till stan o gjorde några ärenden..
O sen for vi ut till rutvik, jag började med middagen direkt vi kom dit, det bjöds på Tacos :) mm alltid lika gott!
Karlarna var i huset hela dagen o kvällen, rev väggen från köket, så nu har vi ett stortkök på ca 32 kvadrat :)!
Ellie var med barnen en stund medans jag gick över till huset för att bära upp lite grejer till övervåningen, o städa undan lite både inne o ute på gården ..
Vi for hem strax efter 9, trötta allihopa o hade hemlängtan efter att ha varit hemmifrån från kl 10 på morgonen!

Igår så jobbade jag 8.15.30, for hem o fixade middag, köttfärsås o spagetti..
Efter maten tog vi det lugnt, passade på att bara ro om varandra när hela familjen var samlad ♥ For ut en snabbis till huset för att Jens o Jörgen ville gå husesyn :) Oså för att Alicia skulle få träffa farbror jens som hon inte ha sett på flera veckor!
När vi kom hem så bänkade vi oss framför tv o tittade idol, o så klart så mumsade vi i oss popcorn.

Alicia blev tokförkyld igår, snorig, slemmig, hes o en hosta som aldrig förr!
Så imorse vaknade vi kl 06.00, alicia kunde inte somna om efter all hostande.. Stackarn kväljde flera gånger pga av det tjocka slemmet i halsen!
Vi åt frukost o sen slog vi på musses klubbhus som vi satt o kollade på..
Hon var trött o hängig, o grinig. Försökte få henne att sova flera gången med hon protesterade o blev jätte ledsen! Men efter många om o men så somnade hon! Efter 4 timmar ..
O då passade jag också på att sova en stund, o det var riktigt skönt!

När vi vakna så fick Alicia äta lunch , o medans hon åt lunch så städade jag, dammtorka, dammsög o skurade :) Så nu är det skinade rent här hemma! O snart är all tvätt bort tvättat.
Sen så tog vi oss en dusch, klädde på oss o gick ut i det fina vädret!
Var ute i över en timma, gungade, sparka boll o åkte ruschkana :)
Sen gick vi in för att äta middag, blev enkel middag, rester från igår :p

Nu så sover prinsessan o jag gav mig tid att blogga :) Väntar på att hockeyn ska börja!
Mitt stora hjärta är o arbetar.

Mormor o morfar kanske skulle komma o mysa med mig o Alicia o titta på hockey med oss ♥


Ha en fortsatt trevlig lördag kväll!

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0