GI - Dag 6

Haft en jätte trevlig dag idag :) Tårarna har spruttat av skratt i kväll !

Först så ha jag , simon , alicia , mamma o helene varit på Loppis .
Köpte ett galonställ , som nytt för 80 kr . Skit fina ! Perfekt till när hon börjar dagis !
Oså köpte mamma två böcker till lill snuttan . Hon har börjat tycka om när man läser till henne :)

For förbi storheden på vägen hem , var på bolaget en sväng o handla på Ica maxi , o där träffade vi Niko , Ellie o Tim . Bestämmde att vi skulle fara till dom o grilla , så vi handlade lite till det , for hem till tuna , lämna av mamma o helene ... Gick hem till oss , gav Alicia middag o medans hon åt så slängade jag ihop en GI choklad mousse .. Sen så for vi ut till rutvilk ..

Middagen var super god .. Efter middagen gick vi ut på en promenad . Gick ner till dagiset som dom ska gå på , var jätte fint ! Tror det blir jätte bra där !
Var rktigt skönt väder , hade kunnat promma hur länge som helst :p
Sen har vi bara suttit o surrat o kollat tv , barnen har lektför fullt .  O Simon o Niko har tagit sig nån öl oså :) Mycket trevligt har vi haft ..


Nu så ligger vi i sängen . Alicia ligger i våran säng mellan oss . Stackarn har blivit förkyld igen , fått slemmhosta :( O nu när vi kom hem så började låta lite som krupp .. Så HOPPAS att det inte blir värre !!
Så hon får sova med oss i natt .. Lägger ner henne i sängen , så vaknar hon o är jätte ledsen efternån minut . Hon verkar vela ha närhet <3 Så klart hon får sova med oss , mer än gärna ! Våran lilla prinsessa <3 Vi älskar dig mest av allt på denna jord . Du är vårat allt , våra ögonsten !



GI - Dag 6

Frukost :

Fil med rivet äpple i , GI smörgås o kokt ägg .

Lunch :

Inget

Middag :
 
Grillad fläskfilé o champinjoner , grönsaker i ugn o sallad

Dessert :

GI Chokladmousse

Utvärdering :

Frukosten kommer nog bli desamma varje dag :p Är en perfekt  frukost för mig , mättar bra ! O jag är inte en sån som kan äta bacon o sånt till frukost .. God middag idag ! Chokladmoussen var inte i min smak , tog bara nånsked avden  , men jag gillar inte mörk choklad (70% kakao), ni som gillar det tycker nog den är jävligt god ! Fick moussen perfekt faktiskt , konsistensen alltså ..  Så när ja bantat klart ska jag faktist unna mig en sån fast ska göra den på ljus choklad :)
Ellie , Niko o Simon hade grädde o jordgubbar till , det var nog gott :)!




God natt !
Håller tummarna att alicia inte blir värre stackarn !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0