Bus för hela slanten

Herregud vad det har regnat idag ! Någon som verkligen glömt att stänga av kranen där uppe i de blå !
Men det har vi ändå inte lagt märke till så mycket , för vi har spederat dagen på Leo´s Lekland , med en massa lek , bus o surr i 3 timmar :)
Alicia är fortfarande livrädd för bollbadet , undra vad som kan vara så skrämmande ?

Efter Leo´s for vi alla till Ica maxi , spenderade lite tid där o passade på att handla lite inför midsommar :)
Köpte även vattenmelon för 2 kr kg , som jag sitter o mumsar i mig nu , men var inte lika god som jag hade förväntat mig :( Inte så där söt o mogen som dom ska vara ! Men ätbar ...


Till middag gjorde jag Laxpaket i ugnen , dom blev otorligt goda ! Har aldrig smakat eller gjort förr , så det var lite vågat , men som sagt dom blev hur goda som helst !
Jag trodde att jag smakat de hos Niko o Ellie , men när jag stod o gjorde dom så kom ja på att det inte var fisk jag smakat , utan att det var kyckling dom gjort då ja smakade :)
Kanske man börjar äta fisk lite oftare , har ätit det 2 ggr här i lght o vi har bott här i drygt 2 år ..
Men jag rekomenderar det STARKT !




Kvällen har varit fullt av bus , Alicia har varit så busig att hon skrattat o skrikit mest hela tiden :)
Gått en hel del också , mellan mig o simon :) Hade hon varit liite modigare hade hon knallat för fullt , för hon är jätte duktig o hittar balansen !

Vi ringe morbror Oscar o bad han komma förbi , så de gjorde han o då blev det så klart ännu mera bus :)
Sessan somnade som en stock i pappas famn kring 20.30 , hann inte ens ge henne en välling , men vaknade igen efter en timma o var jätte hungrig , så gav henne välling o sen somnade hon om i min famn nästintill sittandes :p
Hon var nog helt slut efter denna dag !

Mycket bättre aptit har hon haft idag , fått i henne lite gröt till frukost , nästan 2 burkar med mat , 2 små efterätter , några majskrokar o en välling :) O hon har bara baksat 2 ggr idag , så FÖRHOPPNINGVIS så vänder det nu o blir bättre ! Men när ja skrev så sist så blev det ju värre .....


Fan fan fan , kollar nyheterna , o dom lovar regn på midsommar :(
Gör dom på alla väderprognoser !
Vi som hade planerat att fara ut till hägnan o käka lunch o bara njuta av den svenska midsommaren , men får se då ur det blir med det ... Håller tummar o tår !


Nu ska ja strosa runt lite här på internet o sen ska jag bege mig till sängen ..



Jag älskar er Simon & Alicia - mest av allt !


Hejsvejs !

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0