FRISK LUUUUUUUFT !

Ja då var de Simons tur att ha magsjuka , han kom hem från jobbet i natt kring 4 , stackarn .. Så i natt har jag somnat först 5 , men käner mig ändå ganska pigg ..
Som tur är har han bara spytt i natt o ingen nu på dagen , fast då ligger han fortfarande kvar i söngen o har inte ätit nå än .

Bara TANKEN av att sitta inne i karantän ytterligare 48 timmar höll på att göra mig galen , så klädde på mig o alicia o gick en rask promenad i 1,5 timma ! Kände mig som en duracell kanin där jag gick . Jävligt skönt va de att få komma ut o ta friskluft o göra av med lite engergi ! Tror alicia njöt lika mycket , hon somnade dirkt jag la ner henne i vagnen .. Sen har hon legat vaken o verkligen njutit i säkert en halv timma :p ..
Hade LÄTT kunnat gå en timma till kändes de som ...

Nu hemma igen , har försökt få i trollet lite mat men går ej , direkt hon får mat i munnen så kväljer hon , näst intill spyr . Försökt med välling men hon vänder bara bort huvudet , vatten har hon druckigt 5 ml kanske ..
Sist ja fick i henne mat var 9.30 , då åt hon ca 200 ml välling .. Är ju 6 timmar sen ..
Har gjort en vätskelista för att ha någorlunda koll hur mycket vätska hon får i sig iaf ..

Hitta nå färdig gjord älgkötts gryta som jag tagit fram , riset står o kokar , måste få i mig nå mat själv också ..
Ska försöka få upp Simon så han också får i sig nå vätska ..
Har FULLT upp med alla sjuklingar igen :p Hinner knappt bli frisk själv känns de som .. PUUH .
Men va gör man inte för dom man älskar mest i hela världen <3!



Måste ju berätta att jag provade ett par gamla jeans som jag hade på mig innan ja blev gravid , har inte fått upp dom mer än under arslet , KNAPPT . Men nu fick jag upp dom helt , och fick till och med IGEN DOM :d!!
MEN de såg ut som att man klämt in , jaa har inga ord för de .. De vällde då över från alla håll o kanter , o de var inte lite heller ! .. Men jag fick ju igen dom iaf , de är ju kul att veta :)
Så nu är de promenader i vått o torrt som gäller , var eviga dag !!



Nu få i sig mat o sen städa bort alla bacilusker som finns i detta hem !

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0