Roadtrip till Gällivare

Vilken dag , har varit i farten sen kl 8 :p

Kl 9 rullade vi mot Gällivare o kom hem för en stund sen bara .. Det har varit jag , simon , alicia , ellie , monika o linnea som varit i farten o gjort gällivare osäkert ;)
Jens var o kollade ögonen på akuten där , han blev svetsblind på jobbet igår ..

Medans dom var där for ja , simon o alicia o kollade på en bil , som tyvärr inte var så intressant som vi trodde , så blev ingen affär , så vi leter vidare , eller rättare sagt simon letar vidare :p

Efter det så for vi alla o strosa i affärer , shoppat lite dagis kläder till alicia , jätte fina långärmade tröjor o 2 st plysh byxor .. Köpte i sthlm också . Så nu har hon fårr 3 nya byxor o 3 nya tröjor :) JÄTTE fina .
Har även fått 2 fina klänningar/tunikor av fammo , riktigt fin va hon i ena av dom , kommer upp bild sen när hon har den på sig :)

Varit o ättit o fikat också..

Kollat tapeter o kakel på colorama .. Men fyy fasiiiiken var svårt det är att hitta tapeter , finns ju miljontals !! Hur ska jag någonsin hitta någon jag riktigt fastnar för till Alicias rum ??
Till vårat rum är endå ganska lätt , för vi ska bara ha en brun fond vägg , men då är det att hitta rätt nyans ..
Hade vela ha sånna som du har Ronka , dom är så satans fina ;)!!
O kakel till köket är vi fortfarande lite veliga om , men det lutar mot vitt kakel o svarta fogar .
Men är så rädd att det ska bli för vitt i köket , eftersom vi ska ha vitt kökbord(med svarta stolar), vita tapeter, vita skåpluckor , men svart bänkskiva , sååå va tror ni , blir det för vitt o stelt ??


Nu har jag just gjort ett fotbad med grönsopa o salt åt min älskade svägerska ♥
O nu ska hon o tim strax fara :( Men linnea stannar o åker hem med oss imorn :)


Ååh va Alicia känns stor nu .
Hon älskar ju verkligen o sjunga . Favvo låtarna är "imse vimse spindel" , "huvud , axlar , knän o tår", "klappa lilla magen" , "fem små apor". Hon är så söt när hon gör alla rörelser till låtarna , o duktig :) Sen när man slutar sjunga tittar hon på en o fortsätter sjunga - aaaahaaah med sin leta röst ♥ , o drar en i handen som att fortsätt då mamma :p
O igår lärde hon sig säga linnea :) Så nu går hon runt o säger linnea o alicia :) Stor tjejen min ♥



Nu säga hej då till ellie o tim , sen tror jag vi ska hoppa in i duschen , jag simon o våran prinsessa :)



/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0